PROPOSTES SOBRE SEGURETAT VIÀRIA

El RACC proposa que els joves amb carnet condueixin acompanyats dels seus pares uns mesos

L'associació creu que d'aquesta manera s'aconseguiria reduir el nombre de víctimes en la franja d'edat de 15 a 29 anys

1
Es llegeix en minuts
CRISTINA BUESA / Barcelona

L'any 2001, cada mes morien 20joves enaccidents de circulació. El 2010, aquesta xifra va baixar a sis mensuals. No obstant, segons elRACC, queda molta feina per fer en aquest àmbit: els sinistres a la carretera en què ha mort una persona d'entre 15 i 29 anys representen un 30% del total, un percentatge massa elevat, ja que elsconductors d'aquesta franja d'edat suposen el 22%. Per això, el club automobilístic ha fet una sèrie de propostes entre les quals està que aquest grup de població, una vegada tingui el carnet aprovat, viatgi amb un adult durant els primers mesos.

Laconducció acompanyada no és res nou. A Europa funciona des de fa anys i la mateixa Direcció General de Trànsit (DGT) ja va anunciar mesos enrere que aplaudia la idea. Les dates electorals van posposar la iniciativa fins a la pròxima legislatura. No obstant, les autoritats de trànsit es referien a entrenar els nous conductors abans que hagin aconseguit el permís. El gerent de programes de laFundació RACC, Xavier Ruestes, ha posat sobre la taula que, per minimitzar els riscos de la inexperiència al volant, els pares del nou conductor podrien viatjar al seu costat xaval i així traslladar-li un comportament més prudent.

30% més de possibilitats de morir

Tot això respon al fet que, segonsRuestes, actualment un menor de 30 anys té un 30% més de possibilitats de morir a la xarxa viària catalana que la resta dels automobilistes. Malgrat que en aquesta franja d'edat se situa únicament el 18% dels conductors, les xifres de sinistres en què es veuen implicats pugen a un 22%.

Notícies relacionades

Però la reflexió del responsable delRACC s'ha centrat a celebrar els bons resultats de l'última dècada. "Catalunya no està gaire lluny dels països europeus i això ha estat per la conscienciació, les modificacions legals i també les campanyes informatives", ha opinat. També ha revelat que segons les seves dades la velocitat i les distraccions són les principals causes dels accidents en aquest grup.   

>> Més informació a l'e-PeriódicoMés informació a l'e-Periódico