la hiperactivitat que el passatger no pot veure
Quatre ponts gesten la vida a bord

22 nusos és la velocitat màxima de l’’Epic’. Al pont de comandament, els ordinadors controlen rutes i maniobres. /
L'agitada i agradable vida a bord que viu el passatge entre els ponts 5 i 19 flueix amb una impecable organització gràcies a l'activitat que no es veu sota la cinquena planta. Aquest territori que el viatger no pot trepitjar concentra la residència de la majoria de la tripulació i la maquinària que activa la resta del vaixell. El pont de comandament s'ubica a la coberta 13.
Una incursió a les entranyes de l'Epic trenca mites. Per exemple, els treballadors no dormen en lliteres com si fossin en una caserna: aquí disposen de minicamarots individuals, amb lavabo compartit, encara que els oficials i l'staff tenen camarots en ponts superiors. El personal treballa de quatre a nou mesos seguits (poden baixar unes hores als ports, fora de torns) i després descansa de dos a tres mesos, segons la categoria.
Un rebost d'infart
La ingent quantitat de menjar que tot el dia tempta els viatgers implica activitat gairebé sense descans a la cuina. I és que per donar menjar i beure al passatge fan falta 880 persones, unes en servei i altres a la rereguarda. A les 11 del matí, després de l'esmorzar, a la gegantina cuina central (els restaurants d'especialitats tenen els seus propis fogons) ja s'hi està ultimant el menjar que se servirà a partir de les 11.30 hores. És important controlar bé els estocs, diu Rooney Bennet, subxef executiu. «Si et quedes sense cafè enmig del mar no tens on anar a buscar-ne», fa broma mentre diversos operaris trenquen centenars d'ous. A la seva llista hi ha 12.000 productes. Les normes d'higiene són extremes, la cuina rellueix i les seves parets s'il·lustren amb les fotos exactes de com han de presentar-se els plats. Una planta de reciclatge tracta tots els residus i fins i tot es potabilitza l'aigua del mar.
Alvin Pérez gestiona l'àrea de provisions de menjar i beguda, una logística gairebé logarítmica. «Els congelats i les conserves els portem de Miami, i a Roma carreguem producte fresc que procedeix de diferents països del món», explica al costat d'una caixa de llimones valencianes. Cada producte té la seva temperatura i es distribueix en enormes rebostos-nevera. Les quantitats són ingents.
Un altre espectacle es viu a la tintoreria. ¿S'imaginen rentar, assecar i planxar milers de llençols i estovalles al dia? Per sort, gairebé tot ho fan supermàquines.
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- La fuga d’agost del 2024 Sallent reconeix que els Mossos no van sospesar la fugida de Puigdemont
- Baròmetre municipal La vivenda supera la inseguretat com a principal problema dels barcelonins
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- Tempesta judicial i política L’empresonament de Cerdán noqueja Sánchez, que no pot desviar el focus
- 14. Fernández Borbalán i un CEO corporatiu lideraran el nou CTA remodelat al gust del Reial Madrid i els clubs
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- L’empresonament de Cerdán Junts insta el PP a reunir-se amb Puigdemont si vol abordar una moció de censura a Sánchez
- Tall de llum Una avaria deixa 1.200 abonats sense electricitat durant tota la nit a Barcelona