a la plaça de la catedral

Petó col·lectiu gai en protesta per la visita del Papa

Un centenar d'activistes homosexuals critiquen amb un "acte d'amor reivindicatiu" el posicionament del Vaticà sobre la llibertat sexual

1
Es llegeix en minuts
AGÈNCIES

Un centenar d'activistes gais i lesbianes s'han pet un petó avui en un acte col·lectiu quan el papamòbil de Benet XVI passava davant el Museu Diocesà per dirigir-se al temple de la Sagrada Família de Barcelona. Els membres del col·lectiu homosexual, que s'han col·locat en una zona de la plaça de la Catedral plena de persones que de forma entusiasta, amb cançons i víctors, esperaven la sortida del Papa, han celebrat aquest acte en protesta per la visita del Papa i el seu posicionament sobre la llibertat sexual, especialment davant el divorci i l'ús de preservatius.

Notícies relacionades

Jordi Petit, dirigent històric del moviment gai a Catalunya, ha manifestat: "La jerarquia eclesiàstica fa molts anys que ataca els drets bàsics humans", amb la seva insistència en la prohibició de preservatius. Petit ha especificat que dirigia aquesta crítica a la jerarquia de l'Església, i no "als cristians de base que fan un treball positiu", i s'ha pronunciat per un Estat laic en què "la política vagi pel seu costat i en què la religió sigui una cosa personal". "Hem rebut el Papa amb un acte d'amor reivindicatiu", ha assenyalat.

Els gais i lesbianes han corejat lemes comBoti, boti, boti, pederasta el que no boti oL'Església que il·lumina és la que crema, crits que han estat contrarestats pels proferits per joves que havien anat a veure la sortida del Papa del Palau Episcopal i que han corejat lemes comAquesta és la joventut del Papa. Els Mossos d'Esquadra han hagut d'interposar-se entre els dos grups per evitar possibles altercats en els moments de més tensió, cosa que ha suscitat crítiques dels presents.