CONCURS AMB POLÈMICA

Fanta invitarà nou joves espanyols a aprendre tres de les professions més demanades

La companyia equipara els 'dj', els surfers i els responsables de xarxes socials com Facebook a les empreses

Malestar entre els 'comunity managers' per l'estratègia publicitària de la multinacional Coca-Cola

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / EUROPA PRESS

Fanta invitarà nou joves espanyols d'entre 18 i 30 anys a aprendre tres de les professions més demandades del moment: community manager, dj i surfer, "de la mà dels millors en cada àrea", en la promoció 'Fanta Robertus' que tindrà lloc a San Francisco.

Per participar-hi és necessari escollir una de les tres professions i pujar un vídeo a www.fanta.es abans del 30 de juny, en què es demostrin les seves aptituds per a la música, el surf o les xarxes socials. Els autors dels tres vídeos més originals en cada disciplina seran els escollits.

Els encarregats de fer les classes teòriques i pràctiques a San Francisco seran Dj Nano, que ha punxat en els millors festivals de música electrònica del món; Félix Ruiz, community mànager i soci fundador de la xarxa social Tuenti; i Tony Rodríguez, entrenador de surf de neu i professor de surf amb una àmplia trajectòria.

Notícies relacionades

En concret, els aprenents de dj podran aconseguir que una sala plena de gent a San Francisco balli amb les seves creacions, mentre que els seleccionats en l'àrea dels community managers disfrutaran amb visites a les oficines de Google, Facebook o el centre d'investigació de la NASA. Per la seva part, els surfers aprendran a agafar les seves primeres onades a les costes californianes.

Després d'un anunci aparentment innocent d'una campanya publicitària que pretén exalçar tres activitats professionals cool, en l'ona o pioneres, s'ha causat un profund malestar en la professió dels comunity manager que lluiten per potenciar el seu paper en les empreses espanyoles i que ara s'han mostrat molestos per la imatge de deixadesa friqui de Rorbetus, el protagonista de l'anunci. En una criticada reacció, el president de l'Associació Espanyola de Responsables de Comunitat (Aerco), José Antonio Gallego Vázquez, va reivindicar a internet que "la professió és exercida per persones summament preparades, estudis universitaris, experiència en comunicació i noves tecnologies" i va qualificar de "pagafantes" eals responsables de màrqueting de Fanta. La campanya segueix el seu curs.