CONTROVERTIT TRAÇAT A LA VALL D'EN BAS
La Generalitat decideix per on unir el túnel de Bracons amb Olot
La variant de les Preses passarà finalment per l'oest de la població
L’eterna tramitació de la variant de les Preses va fer ahir un passet més. La Generalitat va anunciar les seves preferències de traçat: opta perquè la carretera passi per l’oest del municipi. Després d’anys de controvèrsia, mobilitzacions, avantprojectes i negociacions, la connexió entre la via que passa pel túnel de Bracons i Olot ja té el seu dibuix sobre el mapa. Queden enrere fins a 11 propostes alternatives i el record que fer passar una carretera per la Garrotxa, i concretament per la Vall d’en Bas, gairebé costa un Govern.
ElDiari Oficial de la Generalitat(DOGC) va publicar ahir els estudis de la nova variant, que ara se sotmetran a exposició pública durant dos mesos. És més que probable que aquest tràmit no provoqui el rebuig que va generar en el seu dia, quan es van registrar fins a 1.800 al·legacions. La situació és diferent. La Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques, segons admeten els ajuntaments afectats, ha fet una ingent tasca de consens.
Notícies relacionadesLLARGS TRÀMITS / Aquestes converses van aconseguir que els municipis afectats –sobretot les Preses i la Vall d’en Bas– enterressin mesos enrere la destral de guerra i anunciessin que acatarien l’opció que assenyalés la Generalitat. Però aquest estira-i-arronsa (cadascú apostava perquè el ciment se situés al més lluny possible dels seus termes municipals) ha allargat els tràmits més del previst. Els 5,3 quilòmetres de la variant (1,7 dels quals seran en forma de túnel) no seran una realitat, com a mínim, fins d’aquí tres o quatre anys.
Entre les novetats que es van conèixer ahir hi ha el disseny de la que és la prolongació de la C-37, que aspira a unir Vic (Osona) i Olot a través del túnel de Bracons. Encara hi aspira, perquè actualment la carretera mor a Sant Esteve d’en Bas, al nucli de Joanetes, i fins que no es construeixi la variant de les Preses i la prevista d’Olot, el projecte no es podrà donar per acabat. Aquesta última via, que ha d’evitar el pas de vehicles pel nucli urbà de la capital de la Garrotxa, està pendent de licitar i adjudicar uns treballs que no començaran, almenys, fins a la primavera del 2011. Aquestes obres se solaparan probablement amb les de les Preses i la Vall d’en Bas. La via que des d’ahir està en informació pública està projectada com a desdoblada (dos carrils per sentit) encara que el projecte contempla que es pugui executar per fases, sempre en funció de la disponibilitat pressupostària. Una altra de les característiques de la via és que transcorrerà lleugerament deprimida en alguns trams per minimitzar l’impacte ambiental.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"