Sanament

Educació
El psicòleg Álvaro Bilbao recorda les cinc preguntes que has de fer al teu fill abans que sigui tard
Et permetran tenir una connexió més profunda amb ells i resoldre alguns problemes que desconeixies

Álvaro Bilbao imparte un taller sobre educación en positivo mañana sábado en el Conservatorio de Palma. /
Molts pares afronten durant l'adolescència la sensació que no coneixen realment els seus fills, una percepció que en moltes ocasions també succeeix a la inversa. A partir dels 12 anys, alguns nens comencen a allunyar-se emocionalment dels seus progenitors i confiar només en els seus amics.
Per això, el psicòleg Álvaro Bilbao, especialitzat en educació, recomana fer cinc preguntes als teus fills que et permetran tenir una connexió més profunda amb ells i resoldre alguns problemes que desconeixies.
"Sentir-se escoltat"
La primera pregunta que recomana l'expert és "¿Hi ha alguna cosa que t'agradaria que féssim més com a família?". Segons explica al seu compte d'Instagram, "us ajudarà a tenir en compte els seus desitjos en el vostre model de família i l'ajudarà a augmentar el seu sentit de pertinença i a sentir-se més escoltat i important".
En segon lloc, la pregunta "¿Hi ha alguna cosa que faig que t'espanta o et fa sentir malament?" pot resoldre problemes interns que desconeixies. "Us ajudarà a comprendre una part molt íntima de les seves emocions", afirma Álvaro Bilbao a Instagram. "Als nens els ajuda a comprendre que poden parlar amb els altres de les coses que els fan sentir malament en lloc de guardar-les i que el dolor i la tristesa es quedin atrapats al seu interior", afegeix.
Recuperant el tema de la primera pregunta, el psicòleg creu que és bo també parlar amb el teu fill sobre "¿Què hauria de fer més amb tu com a pare o mare?". L'expert en educació recorda que "donar veu al seu món interior" et fa aprendre quines coses "ajuden els teus fills a connectar amb tu".
"Pot confiar en tu"
Notícies relacionadesCada nen és un món, però és probable que parlin amb els seus pares de moltes menys qüestions de profunditat per no saber com encarar-les. Per això Álvaro Bilbao insta a preguntar si "¿Hi ha alguna cosa que et faci vergonya explicar-me però que t'agradaria que sabés?". Aquesta pregunta "li farà saber que respectes les seves emocions però que pot confiar en tu per explicar-te tot allò que pot fer-lo sentir malament". També "els seus pensaments o sentiments més íntims".
Finalment, per conèixer més el teu fill, pot ser interessant preguntar "¿Què és el que més t'agrada de tu?". L'expert recorda que "a vegades pensem que sabem com són els nostres fills però ells tenen una idea diferent". Aquesta pregunta "et permetrà conèixer una mica millor el teu fill i a ell o a ella l'ajudarà a construir la seva "idea del jo", el seu autoconcepte, d'una forma més autònoma i positiva".
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Agressió sexual El Conservatori del Liceu aparta el professor acusat de tocaments a una alumna
- Entre dimarts i dijous Catalunya activa per primera vegada aquest any el seu sistema d’avisos per calor extrema
- Després de la caiguda de Santos Cerdán Junts rebutja una qüestió de confiança a Sánchez, però li exigeix "garanties" de compliment
- Centenari de ‘Coses vistes’ El primer Pla compleix 100 anys: «Com a targeta de presentació és excepcional; gairebé tota la seva temàtica ja és aquí»
- Tribunals L’Audiència de Barcelona avala que continuï la investigació del cas Negreira