ATZAR
Els terminals de joc del Binjocs s'apagaran als 90 minuts
Una hora i mitja és el temps màxim que, segons el Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació, separa la pràctica moderada d'un joc d'atzar de la nociva addicció. Com a mínim, aquests 90 minuts són el límit que la conselleria ha establert per als 380 terminals de loteria electrònica del Binjocs instal.lats en bingos i salons de joc de Catalunya. Aquestes màquines s'apagaran un cop transcorregut aquest període perquè la Generalitat vol evitar que creixi el risc de ludopatia en uns aparells que són propietat seva.
L'anunci de la mesura el va efectuar ahir el secretari general d'Interior, Joan Boada, que va explicar, a més, que els terminals del Binjocs inclouran un programa d'avisos. Així, als 30 i als 60 minuts, la pantalla mostrarà un missatge que advertirà el jugador del temps que fa que juga, de l'hora actual i del risc que suposa una "pràctica immoderada" dels jocs d'atzar. L'últim senyal d'alerta es llançarà un cop passats els 90 minuts, per avisar del final del joc i de la desconnexió imminent del terminal.
SEMINARI AL SETEMBRE
Notícies relacionadesSegons la conselleria, aquesta és la primera vegada a Espanya que es modifica elsoftwared'una màquina electrònica de jocs d'atzar amb l'objectiu d'establir mecanismes de control. Una acció que fins ara només està implantada al Canadà --on es permet jugar un màxim de 120 minuts en algunes màquines recreatives-- i que tant el mateix Boada com la directora general del Joc i Espectacles, Mercè Claramunt, van insistir a emmarcar dins del programa de joc responsable que promou aquest departament.
Sobre aquesta mateixa línia transcorrerà una iniciativa programada per l'Entitat Autònoma de Jocs i Apostes (EAJA). Aquest organisme, dependent també de la Conselleria d'Interior, organitzarà conjuntament amb l'Associació Mundial de Loteries un seminari sobre joc responsable a Barcelona, que se celebrarà els dies 28, 29 i 30 de setembre.
- Tribunals Els Mossos tanquen la investigació per la mort de l’amo de Mango: conclouen que la caiguda va ser accidental
- Humor ‘La casa nostra’, la ‘sitcom’ de Dani de la Orden amb què 3Cat recuperarà l’esperit de ‘Plats bruts’
- Procés impulsat per l'ajuntament Badalona desallotja el popular bar de 'tardeos' Santa Lola davant el malestar dels propietaris
- Església Lleó XIV nomena el barceloní Daniel Palau nou bisbe de Lleida
- Ferran Corominas: "Vam jugar 10 minuts plorant, ens vèiem a Segona"
- Una estranya mutació genètica permet que algunes persones dormin menys
- Nou posicionament Junts vol prohibir el burca al carrer i vetar l'ús del vel a escoles i instituts
- Procés impulsat per l'ajuntament Badalona desallotja el popular bar de 'tardeos' Santa Lola davant el malestar dels propietaris
- Manresa Un dels mossos que va participar en el rescat d'una menor al Cardener: "Em va sortir de dins, veia que la nena s'estava ofegant"
- Nou acord El Govern lliga amb ERC l’última injecció de recursos i salva la seva estabilitat sense pressupostos