TRANSPORT AERI

Spanair es reivindica per l'informe de Barajas

L'aerolínia afirma que el dossier avala la seguretat dels vols

1
Es llegeix en minuts
MANUEL VILASERÓ
MADRID

Spanair va aprofitar l'informe de l'MD-82 conegut dijous per reivindicar-se en una carta dirigida als seus treballadors. El document aprovat per la Comissió d'Investigació d'Accidents i Incidents d'Aviació Civil suprimeix les acusacions contra l'aerolínia que figuraven en l'esborrany inicial, però tampoc l'exonera de responsabilitats. Simplement, no entra en les causes finals del sinistre del 20 d'agost, tasca que deixa per a l'informe final que es donarà a conèixer d'aquí a un o dos anys. No obstant, l'empresa sosté en la seva missiva que el document, com que incorpora "la major part" de les seves al.legacions a l'esborrany, reflecteix "finalment la realitat que Spanair és una companyia segura".

El director de producció de Spanair, Javier Mendoza, que és el firmant de la carta, mostra també als treballadors el seu agraïment pel "suport" que han ofert en els moments en què la companyia ha estat sotmesa "a un escrutini públic tan injust com desproporcionat". Segons la seva opinió, l'informe ha tancat "una etapa en què, desafortunadament i sense cap fonament, s'han qüestionat principis bàsics de Spanair, com ara la prioritat absoluta de la seguretat".

Notícies relacionades

EL PAPER DELS PILOTS

El Col.legi Oficial de Pilots d'Aviació Comercial (Copac) també es va mostrar satisfet amb el document. De l'esborrany inicial se'n deduïa, sense dir-ho, que la tripulació es va equivocar al no accionar els flaps islatsi no verificar-ne la posició, però en el text definitiu es precisa que a la cinta de la caixa negra s'han pogut identificar "algunes expressions que corresponen a les llistes de comprovació". L'error humà queda, com a mínim, qüestionat, però no pas descartat. Felipe Laorden, expert en seguretat del Copac, es va felicitar, no pel canvi, sinó perquè el text recull únicament "les evidències i els fets comprovats". Respecte a la nota, va opinar que l'aerolínia "extreu unes conclusions del document que no apareixen en el text".