TRANSPORTS
Air France claudica davant el TGV i redueix el nombre de vols
La reconversió afectarà un miler de llocs de treball entre el 2008 i el 2017
La guerra que han entaulat a França el tren d'alta velocitat (TGV) i l'avió s'ha saldat amb una nova victòria del ferro- carril. La dura competència que suposa el TGV ha obligat la principal companyia aèria del país, Air France, a abordar una nova reducció de freqüències i fins i tot la supressió d'algunes línies interiors. Les conseqüències també són laborals. Entre el 2008 i el 2017 se suprimiran 1.000 llocs de treball.
Alguns trajectes, en què els vols ja eren testimonials, quedaran definitivament esborrats del mapa del cel. Air France, que compta amb més del 80% de la quota del mercat aeri de l'hexàgon, s'ha rendit definitivament. Les connexions entre l'aeroport parisenc d'Orly i les ciutats de Rennes, Lió i Avinyó quedaran suprimides. A més, es reduirà la freqüència dels vols entre aquest aeroport i Marsella, que el TGV ha deixat a tres hores de la capital i acapara el 71% dels viatgers. Uns 17 trens cobreixen diàriament el trajecte, de gairebé 800 quilòmetres.
Segons un estudi d'Air France fet públic ahir pel diari econòmicLes Echos, tot i que l'oferta global de la companyia es mantindrà estable --es reforçaran les connexions amb elhubde l'aeroport internacional Charles de Gaulle-Roissy--, les línies es reduiran progressivament en funció de la dotació del TGV. Després de l'entrada en vigor, el mes de juny passat, de la línia d'alta velocitat entre París i Estrasburg, aquesta connexió aèria sembla que també té els dies comptats.
DESTINS SUPERVIVENTS A
l'horitzó del 2013, quan la via del TGV arribi a Montpeller --en l'actualitat, a partir de Nimes, el tren circula per la via convencional-- Air France preveu suprimir la línia. El mateix succeirà amb Orly-Bordeus i Orly-Tolosa el 2016. La reducció de la quota de mercat en aquests destins es calcula entre el 20% i el 40% en un moment en què el tren s'emporta el 68% i el 17%, respectivament, de tot el trànsit global de viatgers. D'aquí a 10 anys, segons les estimacions de la mateixa companyia aèria, solament se salvaran de l'efecte TGVels destins de Niça --des de Marsella la via és convencional-- i, per raons òbvies, l'illa de Còrsega.
SENSE ACOMIADAMENTS
Notícies relacionadesPer poder fer front a la competència del tren i la recent introducció de les companyies de baix cost en els vols interiors, Air France abordarà una reconversió que afectarà un miler de llocs de treball. La direcció de l'empresa afirma que la reducció d'ocupació es portarà a terme "sense acomiadaments", ja que la intenció és no reemplaçar els treballadors que es jubilin.
A més, l'avió tampoc pot fer front als preus que ofereix el tren. Els últims cinc anys, les tarifes d'Air France han pujat el 35%, cosa que ha suposat un "transvasament" dels clients de classebusinessa la classe econòmica.
- Vacances Missatge urgent de la policia pel que està passant amb les persianes a les segones residències i pisos que passen moltes hores buits
- PAU 2025 ¿Què se n’ha fet de l’Eric i el Pau, els dos alumnes que van treure la millor nota en la selectivitat de l’any passat a Catalunya?
- Homenatge a Casa Leopoldo
- Fruit d’un acord amb el Govern estatal Catalunya ‘busca’ funcionaris per als seus ajuntaments: comença la selecció de 218 places
- Previsió de l’Aemet Torna la calor: els termòmetres pujaran a partir d’aquest dijous a tot Espanya i arribaran de nou a màximes de 40 graus
- Guia pràctica ¿Què fer si et toca un Euromillones i ets l'únic encertant?
- Serveis Socials Barcelona denuncia i aparta una treballadora que desviava prestacions socials
- Estat autonòmic Sánchez accelera les transferències a Euskadi mentre continua aturada la delegació d’immigració a Catalunya
- Festival Una epopeia de soroll atonal a l'hora del vermut: així s'inaugura el Primavera Sound a 6 quilòmetres del Fòrum
- Procés judicial L’entramat de Cellex suma 40 milions d’euros en actius a Luxemburg