Segrià
Lleida connecta els Camps Elisis amb el parc fluvial del Segre
El projecte, de 7 milions d'euros, inclou un mirador i un amfiteatre a l'aire lliure
Un ampli passeig de vianants, sembrat amb 9.230 arbustos i 364 exemplars de diferents arbres, ha canviat des d'aquesta setmana la fesomia dels emblemàtics Camps Elisis de Lleida. El nou tram, que substitueix la calçada tradicional d'asfalt de l'avinguda de Tarradellas, ha permès unir els jardins, que van ser inaugurats l'any 1864 sota la influència dels parcs romàntics francesos, al modern parc fluvial del riu Segre. El passeig incorpora una zona d'estanys, una graderia-amfiteatre a l'aire lliure, amb capacitat per a 200 persones, i un mirador sobre el riu en forma de moll i que evoca el transport fluvial que abans es feia pel Segre.
En una segona fase del projecte, que s'espera culminar abans de les pròximes Festes de Maig, l'ajuntament preveu remodelar els parterres i la zona infantil de l'interior del parc i també restaurar l'antic aquari i el quiosc-templet modernista que presideix la plaça central del recinte. La Paeria ja ha iniciat la plantació de noves varietats de vegetació i la instal.lació d'escultures amb formes d'animals.
També està molt avançada l'ampliació del Pont Vell, que desemboca al davant de l'entrada dels Camps Elisis i que donarà lloc a un segon mirador a la plaça de Bores. L'actuació serveix, al mateix temps, per consolidar les bases de formigó del pont, que és el més antic de la ciutat. Les obres tenen un pressupost global de 7 milions d'euros, i això fa que siguin un dels principals projectes urbanístics d'aquesta legislatura a Lleida.
RELLOTGE DE SOL
La reforma ha permès recuperar també l'antic rellotge de sol del parc de les Basses, obra de l'arquitecte municipal ja retirat Josep Maria Cots. La peça helicoïdal, que estava pràcticament oblidada, ha estat restaurada i col.locada al costat de la passarel.la de vianants que uneix els Camps Elisis amb el marge dret del riu. També s'ha condicionat l'estàtua dedicada a Manolo Calpe, fundador de l'Aplec del Cargol.
Amb aquestes obres, l'ajuntament confia a posar fi a dècades d'oblit ciutadà per als Camps Elisis. El parc, que en l'actualitat acull també els salons de la Fira de Lleida, va ser lloc de trobada dels lleidatans fins a la guerra civil. A l'interior del recinte hi va haver un teatre, un cafè molt freqüentat i un estany on les famílies solien anar els caps de setmana i sobre el qual es va construir, l'any 1965, l'ara qüestionat Palau de Vidre.
- Prova popular Luis Enrique corre a Barcelona per la seva filla Xana en una edició multitudinària de la Cursa d’El Corte Inglés
- La nova vida de Lamine Yamal
- Barcelona 4 Reial Madrid 3 Un Barcelona salvatge sepulta el Madrid i obre una nova era
- Consells pràctics Una experta en finances revela els tres hàbits que arruïnen milers de persones
- La ‘generació muda’ arriba a l’oficina