SEGRIÀ

Lleida aconsegueix que Foment soterri el tren fins a l'estació

El parc dissenyat a l'àrea coberta duplicarà la superfície inicialment prevista

1
Es llegeix en minuts
MARÍA JESÚS IBÁÑEZ / LLEIDA

El gran parc urbà de 17.500 metres quadrats, previst a l'espai que ara ocupen les vies del tren al seu pas per la ciutat de Lleida, duplicarà pràcticament la seva superfície, gràcies al soterrament d'un tram de 300 metres de línies fèrries inicialment no previst, que se suma al que ja s'efectua a hores d'ara. Segons un principi d'acord aconseguit ahir entre l'ajuntament i l'ens Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), el cobriment de les vies entre el carrer dels Comtes d'Urgell i l'estació permetrà a la ciutat comptar amb una àrea verda de 3,3 hectàrees en ple centre urbà, va anunciar l'alcalde, Àngel Ros (PSC).

El pacte, que es ratificarà el pròxim mes de gener, suposarà una inversió addicional d'uns 30 milions d'euros, que sortiran, va dir Ros, dels fons del pla de l'estació de Lleida, és a dir, de les plusvàlues que generin els nous terrenys urbanitzables de la zona. L'ampliació del cobriment de les línies fèrries s'incorporarà al conveni firmat el 2002 amb motiu de l'arribada del tren d'alta velocitat (AVE), que no s'ha posat en marxa fins a aquest any, amb l'inici, el gener passat, dels treballs per soterrar el primer tram de vies.

UN REFERENT

"Intentarem, en la mesura que sigui possible, que quan s'acabin les obres ara en curs, cap a finals de l'any 2007, estigui tot llest perquè comencin els nous treballs", va afirmar l'alcalde de la capital del Segrià. Es tracta, va recordar la regidora d'Urbanisme, Marta Camps (PSC), "d'una zona on els feixos de les vies s'eixamplen i per això es genera tant nou sòl".

Notícies relacionades

Les negociacions mantingudes amb Adif per l'Ajuntament de Lleida --el primer municipi català al qual va arribar l'AVE-- són importants perquè estableixen un precedent per a altres consistoris afectats per la línia d'alta velocitat i que encara estan en converses sobre les compensacions. En el cas de Lleida, els treballs per compensar l'impacte urbanístic de l'AVE s'allargaran, en principi, fins a l'any 2010.

Amb l'acord d'ahir desapareixen definitivament del centre urbà les vies de tren a cel obert. "El sòl que sorgeixi al cobrir les línies de ferrocarril es destinarà exclusivament a zona verda, tot i que és cert que les vivendes que es construeixin als voltants d'aquest espai es revaloritzaran considerablement", va reconèixer l'alcalde.