Cobrament extra

Netflix vol acabar definitivament amb els comptes compartits el 2023

Segons ‘The Wall Street Journal’, la plataforma de ‘streaming’ podria aplicar una quota de pagament addicional per als que iniciïn sessió fora de la llar principal

Netflix vol acabar definitivament amb els comptes compartits el 2023

AFP / CHRIS DELMAS

2
Es llegeix en minuts

Des de fa temps, Netflix està estudiant noves estratègies per combatre la pèrdua de clients. Al novembre va arribar a Espanya el Netflix ‘low cost’, un nou pla de subscripció que permet als usuaris pagar una quota més baixa (5,49 euros al mes) a canvi de veure publicitat, una tàctica per animar la població a decidir-se a pagar pel servei de pel·lícules, sèries i documentals que ofereix. Però el gegant de l’‘streaming’ és conscient que la popular pràctica de compartir compte entre usuaris també l’està afectant negativament i posar-hi fre serà un dels seus objectius prioritaris per al nou 2023.

Segons les xifres de què disposa Netflix, la companyia té 223 milions de subscriptors al món, però uns 100 milions de persones accedeixen al seu servei sense pagar perquè comparteixen compte amb altres usuaris. Reed Hastings, cofundador de l’empresa, ja ho va anunciar a l’abril als seus inversors: «La nostra relativament alta presència a les llars (inclosa la gran quantitat de llars que comparteixen comptes), combinada amb la competència, està generant dificultats per al creixement dels ingressos».  I ha arribat el moment de moure fitxa per solucionar el problema.

El mitjà nord-americà ‘The Wall Street Journal’ assegura que Netflix planeja implementar aquest 2023 un sistema que obligarà els usuaris a pagar per compartir la contrasenya. La companyia ha ho ha provat en cinc països: l’Argentina, República Dominicana, el Salvador, Guatemala i Hondures, on ha començat a cobrar tarifes addicionals de 2,99 dòlars al mes als subscriptors que iniciaven sessió fora de casa. Es diu ‘Netflix Homes’ i, a més del pagament extra, implica que els usuaris que es troben fora de la llar principal del compte, a l’iniciar sessió, escriguin un codi de validació a la pantalla que caduca en 15 minuts. Tot això amb l’objectiu de frenar l’accés de persones de fora d’una mateixa unitat familiar.

S’espera que a Espanya i a la resta de països no triguin a aplicar-se mesures similars i, tot i que apunta que s’implementarien l’any vinent, no hi ha una previsió oficial de quan s’executarà ni de les noves restriccions que incorporarà el servei, ja que les proves pilot iniciades a Llatinoamèrica han revelat una sèrie d’inconvenients que la plataforma audiovisual hauria de reparar abans de començar la guerra global contra les contrasenyes compartides.

Notícies relacionades

Per a la companyia no ha sigut tan fàcil determinar amb precisió la ubicació dels subscriptors. Solia recórrer a l’historial dels comptes, a les seves adreces IP i als identificadors de dispositius, però aquests sistemes no són fiables en escenaris com el d’una família que vol veure pel·lícules mentre està de viatge o quan es troba a la segona residència, ni tampoc en determinats mercats, com el de l’Índia, on hi ha un gran percentatge de subscriptors que accedeixen al catàleg des del mòbil mentre estan fora de casa o al transport públic i utilitzen la connexió a internet per dades.

Els primers espectadors afectats per aquests nous termes d’ús ja s’han queixat de diferents problemes respecte a l’accessibilitat als continguts des de fora de casa seva i, tot i que falta esperar a veure quina serà la línia d’actuació definitiva que prendrà Netflix, és possible que mitjançant aquesta estratègia la plataforma no obtingui els resultats esperats i acabi corrent el risc de disminuir encara més la seva base de subscriptors.

Temes:

Netflix