Adeu a l’‘streaming’ sense publicitat
Així és el Netflix ‘low cost’ amb anuncis que comença a funcionar avui
La plataforma de pel·lícules i sèries a la carta posa en marxa un pla bàsic més econòmic de 5,49 euros al mes que conté fins a cinc minuts de publicitat per hora
El Netflix barat i amb anuncis desembarca avui a Espanya. Com estava anunciat des de l’octubre passat, la plataforma de pel·lícules i sèries a la carta ha posat en marxa aquest dijous un nou pla de subscripció que permetrà als usuaris pagar una quota menor a canvi d’haver de veure publicitat.
A les cinc de la tarda, horari peninsular, Netflix ha activat aquest pla ‘low cost’ que costarà 5,49 euros al mes. A més d’Espanya, aquest nou model de negoci també està disponible en 11 països més com Alemanya, Austràlia, el Brasil, el Canadà, Corea del Sud, els Estats Units, França, Itàlia, Japó, Mèxic i el Regne Unit.
Fins fa poc, a Espanya hi havia només tres plans de Netflix amb diferents preus: el primer era el bàsic, per 7,99 euros, seguit de l’estàndard (12,99 euros) i el ‘premium’ (14,99 euros). Ara s’hi afegeix un quart, el bàsic amb anuncis, a un preu lleugerament inferior. El cost s’ajusta a cada país: a Alemanya la subscripció és de 4,99 euros, mentre que a França ascendeix a 5,99 euros.
Cinc anuncis per hora
Aquesta nova modalitat confirma una opció, la d’incloure publicitat, que abans semblava remota. La companyia nord-americana ha assenyalat que s’inseriran una mitjana de quatre o cinc anuncis per cada hora d’aproximadament 20 segons. Aquests anuncis es veuran al principi de cada visualització, però també durant el metratge i aportaran una important nova font d’ingressos per a la companyia.
Aquest nou pla més barat tindrà altres inconvenients, perquè algunes sèries, pel·lícules i documentals no estaran disponibles i no permetrà la descàrrega d’altres títols per poder veure’ls sense connexió. Les que sí que estiguin disponibles només podran veure’s amb una resolució màxima de 720p/HD.
Disney supera Netflix
Els canvis a Netflix arriben enmig d’una complexa batalla pel domini de l’‘streaming’. Aquest dimarts, Disney va anunciar que suma uns 236 milions de subscriptors a les seves plataformes Disney+, Hulu i ESPN+, superant així els 223 milions que té Netflix. Durant el tercer trimestre, Netflix va registrar uns beneficis de 1.398 milions de dòlars (1.419 milions d’euros), un 3,5% menys que el 2021, però va superar les previsions al continuar ampliant la seva base de subscriptors.
- Compromís amb ERC El Govern es prepara per aprovar al setembre la quitació del deute de Catalunya, extensible a totes les autonomies
- Previsió meteorològica Pluges a Catalunya: el Meteocat activa avisos en aquestes comarques
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Nou autonomies aporten recursos als territoris afectats pel foc
- El conflicte del Pròxim Orient Israel ja controla les portes de Ciutat de Gaza per executar el pla d’invasió
- Colòmbia El Tribunal Suprem de Bogotà allibera l’expresident Álvaro Uribe
- Netanyahu dona llum verda a un pla per fer inviable un estat palestí
- Tensió a Sud-amèrica El desplegament militar dels EUA a prop de Veneçuela tensa la relació bilateral
- Estats Units Trump encrueleix la seva croada cultural, ara contra els museus