PSICOLOGIA

Claus perquè el teu negoci creixi amb psicologia de l'èxit

Que un negoci prosperi és qüestió d'esforç, actitud i eines psicològiques

dcaminal33813532 recurso grafico cheque bancario  talon banco  foto160509103347

dcaminal33813532 recurso grafico cheque bancario talon banco foto160509103347

3
Es llegeix en minuts
Ángel Rull

Quan comencem un nou negoci o si volem fer créixer el que ja tenim, creiem que l’únic factor determinant és la inversió econòmica. Realment els diners són importants en tots els projectes, però no és el més important. Factors personals i psicològics determinaran com prosperarà una empresa i la mida que acabarà assolint.

La passió, els nostres valors i les nostres fortaleses ens serviran perquè tot allò que emprenguem arribi a bon port. Si alineem totes les nostres eines, aconseguirem gestionar l’entorn i a nosaltres mateixos per assolir les metes que ens proposem. És qüestió d’un equilibri que, trencat, acaba desembocant en el fracàs.

La marca personal

Un dels conceptes que va agafant força respecte a l’emprenedoria és el de marca personal. Fa referència a la nostra imatge de cara al públic, a nosaltres no només com a venedors, sinó també com a producte. I és que, independentment del tipus de negoci, el que ostenta el càrrec més alt es converteix en el que segella tot el que es treballi. La imatge i la reputació té un pes tan alt com el del producte per si mateix.

La marca personal ha deixat de ser un avantatge que algunes persones utilitzaven per impulsar el seu negoci per convertir-se en un requisit imprescindible per a tots els professionals. En aquest sentit, per tant, hem d’identificar allò que ens fa sobresortir, que ens fa únics i utilitzar-ho per comunicar-nos amb els clients. És la finestra al món del que som.

Fes créixer el teu negoci

Iniciar un negoci ens pot semblar a moltes persones una de les coses més fàcils. Salvats els temes burocràtics, sembla que només és seure i esperar que la cosa flueixi. Alguns decideixen pagar publicitat i gestionar les xarxes socials com a estratègia de màrqueting. No obstant, oblidem un factor crucial a l’hora de fer que un negoci funcioni i creixi: el factor psicològic.

A través de les següents claus pots alinear el que ets amb el que vols vendre i amb el creixement que esperes.

1. Meta clara

Els negocis no funcionen només a base de vendre. Si ens limitem a sobreviure cada mes, no avançarem. Hem de tenir clara la meta, quantificar-la, establir períodes i avaluar-al a l’arribar el final de cada trimestre. La meta i els plans d’acció aniran canviant a mesura que anem avançant.

2. Motivació

Els negocis són inestables. Pateixen períodes d’alts i baixos que acaben afectant la nostra motivació. Per superar-ho, únicament hem d’acceptar que no tot és lineal, que els mals moments serveixen per fer balanç, avaluar el que no està funcionant i canviar el pla. En tracem un de nou i busquem el camí del desenvolupament.

3. Obertura

Si volem traçar un negoci basat en els models tradicionals, segurament fracassem. El mercat avança i es desenvolupa cada any. Imitar negocis antics, com el dels nostres pares, farà que no s’arribi a enlairar. Obre la ment a totes les novetats que van apareixent i busca quins et serveixen per tenir èxit.

4. Els teus clients parlen

Escolta les necessitats del públic, el que busquen i el que pots fer per millorar el negoci. Ells et donaran la visió real del que has de modificar o implementar. Pots utilitzar les xarxes socials per a això o preguntar-ho directament al client.

5. No imitis

Cal tenir clara una diferència respecte a les altres empreses: el que separa el referent de la competència. Marca aquells negocis que sí que competeixen per les seves característiques amb tu, fixa’t en els referents del mercat i busca un estil nou per destacar. No repeteixis patrons, són únics i no funcionaran a tothom.

Notícies relacionades

Aquestes claus estan dissenyades per convertir-te en l’eix central de la teva empresa, establir la teva pròpia marca personal a través de la psicologia. L’objectiu és diferenciar-te de la competència sent el que realment ets, sense pors i amb una alta motivació. És el veritable camí de l’èxit.

Ángel Rull, psicòleg.

Temes:

Psicologia