Urbanisme
Santa Coloma desenvoluparà vivendes dotacionals per a joves a les Oliveres
El complex acollirà 20 nous domicilis públics en règim de lloguer
El pressupost de licitació per a aquesta actuació és de més de tres milions i mig d’euros i el termini d’execució s’estima en 12 mesos

El projecte de vivendes dotacionals i allotjaments col·lectius al complex Oliveres de Santa Coloma de Gramenet (Barcelonès) ha sigut aprovat de forma definitiva i es licitarà en les pròximes setmanes amb la previsió de començar les obres a finals del segon trimestre d’aquest any.
El projecte consisteix en la rehabilitació d’un edifici municipal, en desús, de tres plantes, amb una superfície de 2.387,17 m2, per destinar-lo a vivendes per a joves en el marc de les accions del Pla Local de Vivenda.
L’edifici, del qual es va construir l’estructura i els tancaments provisionals l’any 2009, forma part del complex Oliveres, que inclou també el camp de futbol de les Oliveres i l’Escola Bressol municipal Les Oliveres, amb accés des de la carretera Font de l’Alzina.
Amb la recuperació de l’edifici «es vol culminar la transformació d’espais de la ciutat que havien quedat en desús o mitges a conseqüència de la crisi econòmica, per destinar-los a atendre l’emergència habitacional i social», defensen des de l’Ajuntament de Santa Coloma. En aquest cas, es facilitarà l’accés a la vivenda al col·lectiu de joves de la ciutat, en règim de lloguer assequible.
Espais d’usos comuns
A la planta baixa s’ubicarà l’accés principal, quatre allotjaments col·lectius –destinats a cobrir necessitats habitacionals temporals, com per exemple l’allotjament a un col·lectiu d’esportistes durant un període de temps determinat–, espais comunitaris, com dues sales d’usos múltiples, una bugaderia i una dotzena de trasters.
A les plantes 1 i 2 s’ubicaran vuit vivendes dotacionals per planta –una de les quals, adaptada–, amb una superfície útil d’uns 50 m2. En aquestes plantes hi haurà també un espai d’ús comunitari amb zones d’estada amb bancs de fusta.
A la coberta de l’edifici hi haurà les instal·lacions centralitzades de producció d’aigua calenta, climatització i producció d’energia amb plaques fotovoltaiques.
Notícies relacionadesEl pressupost de licitació per a aquesta actuació és de 3.652.409,26 euros (IVA inclòs) i el termini d’execució de les obres s’estima en 12 mesos.
Més notícies de Santa Coloma a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern