Tempestes nocives
Agafa força l’opció d’una festa del llibre a l’estiu per compensar els danys de Sant Jordi
Llibreters, editors i l’Ajuntament de Barcelona es mostren partidaris de la iniciativa

La possibilitat d’una festa del llibre a l’estiu per pal·liar els perjudicis patits per llibreters i editors en el tempestuós Sant Jordi de dissabte agafa força. Si diumenge va ser Patrici Tixis, president del Gremi d’Editors de Catalunya, qui va posar l’opció sobre la taula, aquest dilluns ha sigut Jordi Martí, tinent d’alcalde de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona, que ha recollit el guant.
«No hi pot haver cap llibreria que per culpa de Sant Jordi hagi de tancar o vegi perillosament afectada la seva activitat», ha dit Martí en ‘Cafè d’idees’, programa de TVE. En aquesta entrevista el regidor s’ha mostrat disposat a oferir recursos públics a les llibreries damnificades per les tempestes i a impulsar una celebració llibresca a l’estiu.
Sobre aquesta última possibilitat, diumenge, Tixis es va mostrar partidari de consolidar una segona festivitat del llibre, el que ell considera que s’ha denominat inapropiadament ‘Sant Jordi d’estiu’, «perquè de Sant Jordi només n’hi ha un». Aquesta iniciativa ja es va portar a terme tant el 2020 com el 2021 per dinamitzar el sector en temps pandèmics. Això, sí, Tixis va apuntar que se celebri abans de l’inici de les vacances, per la qual cosa és molt possible que la data escollida ja no sigui el 23 de juliol.
Notícies relacionadesL’Ajuntament de Barcelona i la Cambra del Llibre, que agrupa editors i llibreters, es reuneixen aquest dilluns a la tarda per perfilar iniciatives compensatòries.
D’altra banda, representants de la Conselleria de Cultura, amb la consellera Natàlia Garriga al capdavant, i de la Cambra del Llibre estan reunits aquest migdia per avaluar possibles ajudes a editorials i llibreries.
- Al mar Roig Un tauró ataca i mata una turista a Egipte
- A Puerto Rico Denunciat el cantant Ricky Martin per violència domèstica
- Investigació per homicidi Mor la dona apunyalada pel gendre a Badia del Vallès
- La foguera | Article de Juan Soto Ivars ¡Puigdemont existeix!
- Ràtzies a les muntanyes de Nador El Marroc blinda la tanca de Melilla contra nous assalts de migrants
- Feminicidis al Pròxim Orient Dir no és una condemna a mort per a les dones àrabs: «Si em rebutges, et mataré»
- Accident de trànsit Un mort i cinc ferits greus en una col·lisió entre dos autobusos i un turisme
- Ciclisme El Tourmalet: així és la grupeta de Valverde, atropellada a Múrcia
- Energia Preu de la llum avui, 8 d’abril: aquestes són les hores més barates
- Pujada de preus Aquestes són les 10 gasolineres més barates de Barcelona avui dilluns