Conseqüències de la pandèmia
Les colles castelleres suspenen els assajos per la Covid

La nova onada de la pandèmia complica la represa de l’activitat castellera. Diverses colles han frenat els assajos i han optat per suspendre’ls temporalment davant l’augment de contagis dels últims dies a Catalunya. La Colla Joves Xiquets de Valls, que només feia assajos amb nens, ha decidit suspendre’ls. Per «responsabilitat i precaució», diu la Colla, en un tuit.
A la Colla Vella tampoc començaran els assajos d’adults com havien previst inicialment i mantenen els dels nens, que fan a l’aire lliure. La Colla Jove de Tarragona de moment suspèn els assajos que feien els castellers de tronc. Els Castellers de Vilafranca, els Minyons de Terrassa i els Capgrossos de Mataró també han optat per parar.
Retorns simbòlics
Són diverses les colles castelleres del país que, per seguretat, van optant per suspendre assajos davant el fort increment de positius, a l’espera que els indicadors millorin. És una decisió que estan prenent moltes agrupacions en les últimes hores. Si bé a cada colla hi ha un escenari diferent, en cap s’assaja amb grups superiors als 25 castellers, d’acord amb les directrius del Procicat.
Aquesta nova onada de la pandèmia irromp en una etapa en què les colles havien començat a arrencar. A part dels assajos, també hi ha hagut retorns a la plaça simbòlics, coincidint amb festes majors locals. Ara l’evolució de la pandèmia fa pràcticament inviable la proposta de la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya, que preveia assajos de fins a 75 persones si la incidència acumulada a 14 dies era inferior a 100 –és a dir, 10 casos per cada 10.000 habitants–, i de 125 castellers en el supòsit que fos inferior a 70 –7 casos per cada 10.000 habitants–.
Prudència i responsabilitat
La Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya ha enviat aquest dimecres un correu electrònic a totes les colles. El contingut del text no inclou cap consigna concreta a les agrupacions. Es tracta d’un missatge de prudència i responsabilitat. La coordinadora també fa una crida a tot el col·lectiu a vacunar-se de la Covid-19 per aconseguir la immunitat de grup.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols
- Tribunals Després de dos anys i mig d’investigació, Sandro Rosell i Bartomeu declaren davant la jutge pel cas Negreira
- El cim de Barcelona La Sagrada Família arrenca a l’octubre el centenari de la mort de Gaudí, que culminarà el 10 de juny amb el cim del temple coronat
- SEGONS GAD3 I ELS ARQUITECTES TÈCNICS La vivenda desencadena una fractura social: és la principal preocupació de la meitat dels que viuen de lloguer