Contracte polèmic

El 061 es torna a adjudicar a Ferrovial

Tremp  Pallars Jussa  Lleida  01-12-2020    La residencia geriatrica de Tremp (Fundacio Fiella-Sant Hospital de Tremp) ha sofert un brot important de COVID19 amb moltes defuncions      Tresllat en ambulancia d un dels residents a l hospital     Foto  Jordi V  Pou

Tremp Pallars Jussa Lleida 01-12-2020 La residencia geriatrica de Tremp (Fundacio Fiella-Sant Hospital de Tremp) ha sofert un brot important de COVID19 amb moltes defuncions Tresllat en ambulancia d un dels residents a l hospital Foto Jordi V Pou / Foto Jordi V Pou

1
Es llegeix en minuts

El Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) ha adjudicat la gestió del telèfon d’atenció sanitària 061 a Ferrovial per un període de sis mesos, prorrogable a sis més, i amb un import màxim de 22 milions d’euros per tot l’any, després que cap altra empresa s’hi postulés.

Es tracta d’una licitació d’urgència que el SEM va posar en marxa al febrer i que serveix com a «pont temporal» entre l’actual contracte, el pressupost del qual es va esgotar abans de temps a causa de l’increment de trucades des de l’inici de la pandèmia, i el nou, en què s’està treballant des d’aleshores, tot i que els tràmits s’allarguen uns nou mesos.

Fonts del SEM han explicat a Efe que, a més de Ferrovial –actual adjudicatària del servei–, es va convidar a aquest procediment negociat d’urgència, que no és de concurrència pública, a sis empreses més del sector, com a Atento, Grupo Norte o Majorel.

«Malgrat buscar una alta participació per garantir la competència i pluralitat d’aquest procés, només una entitat, Ferrovial, va decidir prendre’n part», han explicat les mateixes fonts, que han remarcat que en tot moment s’han complert els tràmits i requisits administratius necessaris.

29.000 trucades

Notícies relacionades

Des del SEM han reiterat la necessitat d’aquest contracte d’urgència, que s’iniciarà al juny, i han remarcat que «garanteix l’atenció del 061 Salut Respon sense deixar desprotegit aquest servei essencial per assegurar l’atenció de la ciutadania». «Actualment, ja s’està treballant en la documentació per realitzar la nova licitació, que es comunicarà als canals habituals quan estigui a punt», han afegit.

Les mateixes fonts han recordat que el pressupost de l’anterior contracte es va esgotar abans de temps perquè estava dimensionat per assumir unes 6.000 trucades diàries, mentre que actualment la mitjana és de 15.000 consultes al dia, amb pics de 29.000