Multes de fins a 225.000 euros
Denuncien un home per fer volar un dron per sobre del límit permès i interferir en la trajectòria d’un helicòpter policial
L’aeronau dels Mossos va haver de fer una maniobra evasiva quan s’aproximava a l’aeroport de Sabadell
Els Mossos d’Esquadra van denunciar l’11 de maig un home que va fer volar un dron a una altura superior a la permesa i va interferir en la trajectòria d’un helicòpter policial. Aquell dia, quan un dels helicòpters dels Mossos tornava d’un servei i començava la maniobra d’aproximació a l’aeroport de Sabadell (Vallès Occidental), es va trobar un dron volant per sobre de l’aeronau policial.
El pilot de l’helicòpter va haver de fer una maniobra evasiva per ampliar la distància de seguretat amb el dron i, a continuació, va buscar la persona que dirigia l’aparell. Una vegada localitzada, la mateixa tripulació de l’helicòpter va aterrar per realitzar la seva identificació.
El vol del dron tenia els permisos per operar a la zona, però va superar amb escreix l’altura màxima legal permesa per aquestes aeronaus, fixada en 120 metres d’altura sobre el terreny.
Notícies relacionadesAra els Mossos informaran dels fets a l’Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA), que és l’autoritat competent en la matèria. Així doncs, el pilot podria ser sancionat amb multa d’entre 60 i 225.000 euros.
Més notícies de Sabadell a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro