Nova aposta informativa

Neix 'En Ruta Catalunya'

El PERIÓDICO unirà la informació de servei a l'experiència i textos dels seus lectors

platja-aro

platja-aro / FERRAN_SENDRA

3
Es llegeix en minuts
Gemma Robles
Gemma Robles

Directora de 'El Periódico de España'.

Especialista en Política

ver +

A l’era del coronavirus, les notícies falses i els dubtes justificats marcant els nostres pensaments diaris, la informació treballada i contrastada es fa imprescindible. En això posa el seu afany cada dia, fins a allà on li és possible, EL PERIÓDICO. Les xifres sanitàries; les històries «amb cara i ulls» publicades amb sensibilitat per redactors i fotògrafs; les decisions i controvèrsies polítiques; els problemes derivats de la crisi de la Covid-19 i les seves repercussions en totes les baules de la cadena, especialment en els més febles, són i seran el nostre desvetllament. A això se li ha de sumar la decisió de convertir el nostre lector en receptor, però també en emissor d’informació: una aposta que no és precisament nova per a aquest diari, que va néixer lligat al compromís social i que, ja fa gairebé vuit anys, ¡vuit!, va posar en marxa el seu projecte Entre tots per estrènyer llaços amb la seva audiència en diferents nivells i formats. Sí, per crear comunitat, l’afegitó cèlebre en aquests dies de revolució digital en l’univers mediàtic. 

Per ser a prop vostre, preferim dir en aquesta casa, i saber de primeríssima mà quins són els vostres interessos, preferències, anhels, problemes o denúncies que, acompanyades d’un bon treball periodístic, necessiteu i voleu que fem en nom vostre. Aquesta iniciativa ja veterana, l’Entre tots, resulta en aquests moments de crisi més imprescindible que mai per continuar fent un diari en el qual els lectors són el far i la brúixola. I manté sense parar les seves portes obertes en elperiodico.com/entre-tots.

 

L’embrió

Aquesta eina de connexió amb els lectors, entre altres factors, és la que ens ha fet arribar les ganes de bona part de la ciutadania per començar a superar, amb realisme i prudència, fases mentals a més de fases de desescalada. I de fer alguns plans que tornin il·lusió i esperança a una societat castigada en diferents fronts pel coronavirus. Amb aquest esperit s’impulsa En ruta Catalunya, per informar, propiciar i apostar pel turisme de proximitat i seguretat sanitària. Tot això sense oblidar que un altre bon grapat de ciutadans arrosseguen un greu sac de problemes al qual tampoc es traurà la mirada. Compromís.

En aquest context és en el qual va néixer, ja fa algunes setmanes, aquesta nova criatura d’EL PERIÓDICO, l’En ruta Catalunya. Va veure la llum primer en la nostra web. No podia ser de cap altra manera: som davant d’una proposta digital i de paper que ha sigut pensada per créixer a poc a poc, en paral·lel al pla de desconfinament, de manera que sigui tan creïble com útil. Ja són milers de lectors els que, dia a dia, segueixen en el mòdul creat a www.elperiodico.com les notícies que genera el turisme català i el que l’envolta. També són objecte de seguiment en aquesta nova àrea el comerç i la cultura, amb les seves demandes, problemes i èxits en la tornada a una realitat reinventada, que obliga a la distància social o a la mascareta, però que, a poc a poc, va donant raons per somriure. Per pensar en vacances.

El lector com a guia

Notícies relacionades

‘En ruta Catalunya’ irromp amb vocació de servei públic. Se servirà de tots els gèneres periodístics i prioritzarà els formats multimèdia. Inclourà sorpreses diverses. Notícies i entreteniment. I, per descomptat, col·locarà el lector, una vegada més, com a centre del seu desenvolupament: moltes de les experiències, cartes, comentaris, denúncies que ens arribin a través de l’Entre tots vinculades al turisme a Cataluya es convertiran en peces periodístiques.  Una vegada més.