On Catalunya
El museu imaginari
Cavallers medievals, trens, mel i lluita obrera, en una plaça
El poeta Josep Pedrals tria el passeig per la història que és la plaça de Valentí Almirall per al nostre museu
Divendres, 17 de març, serà a la llibreria Nollegiu acompanyant Adrià Pujol en la presentació del seu últim llibre, 'La carpeta és blava' (LaBreu); diumenge, a l'Utopia Market Poesia amb 'El concert de les paraules', una performance poètica audiovisual; dimarts oferirà un recital a Vacarisses; l'altre dissabte impartirà un taller de poesia a Kosmopolis, i quan acabi marxarà cap a Nicòsia per ensenyar el seu treball als xipriotes. A la tornada l'espera Portugal.
És mogudeta la vida d'aquest poeta nascut a Barcelona fa 38 anys, que a més col·labora en diversos mitjans, intenta reunir la seva banda, Els Nens Eutròfics, per gravar el seu segon disc (després de l'imprescindible 'En helicòpter') i espera la publicació, l'any que ve a LaBreu, del llibre que tanca la trilogia que van començar 'El furgatori' (2006) i 'El romanço d'Anna Tirant' (2012). I cuida els seus bessons.
Li hem demanat que triï què inclouria al nostre Museu Imaginari i, contra pronòstic, no ha optat per un pot de quilo de gelea reial. "Conservaria la plaça de Valentí Almirall, perquè condensa un munt de coses importants per a mi: és al Clot, el barri on he viscut sempre; porta el nom d'un personatge amb qui no em costa identificar-me, perquè remet a aquell catalanisme d'esquerres del segle XIX; acull la torre de Sant Joan, l'edifici més antic del Clot, que va ser hospital dels cavallers de l'Orde de Malta, i l'ajuntament del districte, una obra preciosa de Pere Falqués, i està al costat del parc del Clot, on abans s'arreglaven els trens". La història de tot un barri -"el Clot de la Mel, on hi havia els apicultors reials; el Clot més obrer, i el Clot com a nus de comunicacions", resumeix el poeta- en menys de 2.000 metres quadrats.
- Pep Guardiola i Cristina Serra, a prop de firmar el divorci
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- Genealogia ¿Qui era la mare del nou Papa, Lleó XIV? Així era Mildred Martínez
- Míchel, hospitalitzat d'urgència per un problema de salut
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Mor Margot Friedländer, supervivent de l’Holocaust
- Nou Pontífex Parla l'investigador de Tortosa que va dissoldre la secta Sodalicio del Perú: "El papa Lleó XIV va tenir un paper imprescindible"
- Cita internacional el 10J La Sagrada Família de Barcelona convidarà el Papa Lleó XIV pel centenari de Gaudí al juny de 2026
- Febre per Bad Bunny: 10 concerts a Madrid i 2 a Barcelona
- Mor James Foley, el director predilecte de Madonna i responsable de dues pel·lícules de la saga ‘Cincuenta sombras de Grey’