EL DEBAT SOBRE L'ACCÉS A INTERNET DELS MÉS PETITS

El filó dels nens 'youtubers'

1
Es llegeix en minuts

L’accés dels nens a tauletes i mòbils ha creat una audiència a la qual la fascina veure com altres xavals ensenyen les seves joguines o proven videojocs. Els ‘youtubers’ exitosos troben als canals un univers d’exhibició i joc, i els seus pares, un autèntic negoci gràcies als patrocinis i als clics.

LOS JUGUETES DE ARANTXA

254.413 SUBSCRIPTORS

Aquesta nena de 5 anys protagonitza un canal que li reporta una mitjana de 3.000 euros mensuals.

MIKELTUBE

170.429 SUBSCRIPTORS

Mikel, de Sant Adrià de Besòs i 7 anys, fa inventari de joguines als vídeos que fa amb el seu germà.

JUGUETES MARYVER

94.938 SUBSCRIPTORS

Félix Martínez, de Múrcia, ha convertit el canal de la botiga de joguines dels seus pares en aquest filó protagonitzat pels seus fills, d’entre 6 i 11 anys.

EVANTUBEHD

3,5 MILIONS DE SUBSCRIPTORS

Amb 10 anys, els seus ‘revi-ews’ del catàleg de la botiga de joguines han facturat un milió d’euros anuals.

SOPHIA GRACE

1.946.260 SUBSCRIPTORS

Aquesta adolescent de 13 anys esprem tutorials de maquillatge i videoclips.

CHARLISCRAFTYKITCHEN

695.930 SUBSCRIPTORS

Ashley, de 6 anys, i Charli, de 9, cuinen rendibilíssims ‘muffins’: segons un estudi d’Outrigger Media, han arribat a facturar 127.000 dòlars mensuals.

ETHANGAMERTV

1.249.555 SUBSCRIPTORS

El 9 de juliol passat, va fer 10 anys celebrant el seu primer milió de seguidors, àvids de les seves demostracions de joguines i videojocs.

MATTY BRAPS

Notícies relacionades

7.416.988 SUBSCRIPTORS

Nascut el 2003, la seva audiència milionària li ha facilitat el pas al món del hip-hop, subgènere adolescent.