Pols intern
La implosió de Vox a les Balears amenaça amb una crisi amb el PP
Cinc dels diputats ultres expulsen els altres dos del grup parlamentari en una crisi que podria afectar la governabilitat
La situació política a les Balears no pot ser més endimoniada i amenaça de tenir conseqüències en altres territoris i a nivell nacional. La relació entre Alberto Núñez Feijóo i Santiago Abascal passa per un període de tensió significativa a les portes d’un cicle electoral decisiu per al líder del PP i que pot complicar-li molt les coses al dirigent d’ultradreta.
No havien passat ni 48 hores des que Abascal es va blindar al capdavant de Vox durant quatre anys més, fins al 2028, quan el partit va començar a implosionar a les illes. Dos dels dirigents més significatius, el fins ara president del Parlament balear, Gabriel Le Senne, i la líder del partit, Patricia de les Heras, van ser expulsats pels seus companys de formació, que ara es queden amb el control del grup parlamentari. D’aquesta forma, l’ala dura del grup desafia Abascal i dificulten la governabilitat de la comunitat, on el PP depèn dels ultres.
Notícies relacionadesAmb l’expulsió de De las Heras i de Le Senne, Vox es quedarà al Parlament amb cinc diputats. En la direcció nacional ultra sabien des de fa temps que la situació estava descontrolada, però no esperaven aquest desenllaç que, literalment, els deixa fora de joc.
Ignacio Garriga, vicepresident i portaveu nacional del partit, va confirmar el que era una evidència: que els cinc diputats rebels seran expulsats del partit.
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- El sector agrari nord-americà, en ruïnes
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Riscos a la Franja La mort continua present a Gaza malgrat la treva: atacs israelians, tones d’explosius sense detonar i fam
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Entrevista Francesc-Marc Álvaro (ERC): «Vox ha rehabilitat la figura de Franco»
- Aquests són els pobles als que has d'anar una vegada a la vida
- Magnat de Silicon Valley Larry Ellison, l’oracle de Trump i «amo de tot» que somia controlar TikTok i els mitjans dels EUA
