Manifest dels jutges i fiscals progressistes
Jutges i Jutges per a la Democràcia (JJpD) i la Unió Progressista de Fiscals (UPF) van fer públic ahir un comunicat conjunt en el qual reclamaven de nou la dimissió de tots els vocals que formen actualment el Consell General del Poder Judicial (CGPJ), que ahir va doblar el seu mandat que la Constitució preveu per a cinc anys. Les associacions progressistes recorden que l’article 122.3 de la Constitució espanyola estableix en cinc anys el seu mandat per afirmar que «l’actual n’ha complert 10, tres presidents i compta cada vegada amb menys vocals que van deixar de ser-ho per mort, jubilació o renúncia». Una «anormalitat institucional», assenyalen, que «suposa un evident perjudici per a la societat i l’organització judicial», amb cada vegada més vacants al Tribunal Suprem i amb una «falta de lideratge del CGPJ» que «entorpeix el treball de jutjats i tribunals», afirmen en el seu comunicat.
La dimissió dels vocals ha sigut una reclamació recurrent del Consell, sobretot, per part del vocal elegit a proposta del PSOE Álvaro Cuesta. Els seus companys l’han descartat diverses vegades, més quan la renúncia del president Carlos Lesmes per mirar de forçar una renovació no va ser capaç d’aconseguir-la. Segons l’opinió de JJpD i UPF, «els que es mantenen com a vocals del CGPJ contribueixen decisivament a mantenir aquesta situació».
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
