Els comicis del 23J
Els presidents de Colòmbia, l’Argentina i Hondures feliciten Sánchez per quedar segon i per tenir opcions per governar
Els presidents de Colòmbia, l’Argentina i Hondures han expressat la seva felicitació al president del Govern espanyol en funcions, Pedro Sánchez, pel seu resultat en les eleccions celebrades aquest diumenge, que li dona opcions de poder governar amb el suport dels partits nacionalistes i independentistes, malgrat haver quedat per darrere del candidat del PP, Alberto Núñez Feijóo, que no suma amb Vox.
«Bé per Espanya. El progressisme resisteix», ha manifestat el president de Colòmbia, Gustavo Petro, en una publicació en el seu perfil de la xarxa social Twitter, en la qual ha citat el discurs que el candidat socialista va fer des de la seu del PSOE, en el qual va assenyalar que la societat «havia de decidir quin rumb prendre: un rumb d’avenç o de retrocés».
A més de Petro, el mandatari argentí, Alberto Fernández, ha felicitat Sánchez «per l’extraordinària elecció» que va fer al convocar les eleccions mesos abans del que estava previst. «Milions d’espanyols han revaloritzat l’Estat de dret i l’han preservat d’aquells que utilitzen la democràcia per després negar-la al Govern. T’envio una abraçada forta des de la distància», ha asseverat Fernández.
Per la seva banda, la presidenta d’Hondures, Xiomara Castro, també ha celebrat el resultat electoral: «La nostra salutació al poble espanyol i a Sánchez pel resultat transparent que manté la vigència i esperança democràtica del poble d’Espanya».
L’expectativa del PP
Notícies relacionadesEl candidat del PP, tot i que ha guanyat les eleccions per la mínima, té moltes dificultats per poder governar, si bé ha reivindicat el seu dret a formar govern. Mentrestant, Sánchez resisteix, però la seva investidura depèn dels independentistes catalans.
L’expectativa de Feijóo, encoratjada per la victòria en les municipals i autonòmiques, no s’ha vist complerta i no ha aconseguit els 150 escons que li donaven algunes enquestes. S’ha quedat amb 136, malgrat que ha sumat 47 escons i més de tres milions de vots als cinc milions que va obtenir fa quatre anys.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Desenvolupament Si el teu fill neix en un d’aquests tres mesos serà més intel·ligent, segons la ciència
- Consultori de parella Rosa Rabbani, psicòloga: "El criteri per anar o no El criterio para ir o no al dinar de Nadal amb la teva família política és pensar en la teva parella"
- Una nova guerra dels dos grans Florentino i Laporta se les tenen
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA Garagarza reapareix a la ciutat esportiva de l’Espanyol després de l’infart
- igualtat de gènere Dones en Joc impulsa el paper de la dona en el món de l’esport
