2,47 milions d’electors
El vot per correu per a aquest 23J registra la xifra més alta de la democràcia: el 94,2% dels que van sol·licitar l’han emès

Un total de 2,47 milions d’electors han dipositat el vot a les oficines de Correus per a les eleccions generals que se celebraran aquest diumenge, 23 de juliol; això representa un 94,2% de totes les sol·licituds admeses, fet que suposa un rècord històric.
Correus ha informat aquest dissabte de la dada definitiva: es tracta tant de la xifra més alta des de les eleccions generals del 2008 (el primer any amb registres estadístics homologats), com de la més elevada en la democràcia espanyola, així que ha qualificat la gestió del vot per correu d’«èxit rotund».
En concret, suposa un 99,08% més respecte al nombre total de vots admesos en les eleccions generals celebrades el 28 d’abril del 2019 (1.241.716) i un 82,06% més que els registrats en el procés homòleg celebrat el 26 de juny del 2016 (1.357.745), que fins ara marcava el rècord històric en el nombre de vots per correu gestionats en els processos electorals de la democràcia espanyola.
Correus recorda que s’han admès 2.622.808 sol·licituds de vot per correu, igualment un nou rècord històric, després d’haver posat a disposició dels sol·licitants el 100% de les documentacions electorals, bé mitjançant l’entrega en mà al domicili o mitjançant l’avís per ser recollides a les oficines de Correus.
Per la seva part, la diferència entre sol·licituds i vots admesos s’ha situat en el 5,8%, la ràtio més baixa registrada en tots els processos electorals (7,8% l’abril del 2019; 6,6% el juny del 2016, i una mitjana del 7,3% considerant les eleccions generals celebrades des del 2008).
Notícies relacionadesL’empresa pública Correus ha informat que dels 251.324 catalans que han votat per correu 206.099 ho han fet en la circumscripció de Barcelona; 17.035, en la de Tarragona; 15.365, en la de Girona, i 12.825, en la de Lleida.
El termini per emetre el vot es va tancar aquest divendres a les 14.00 hores.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Ciutats amigues Tarragona s'agermanarà amb Voiron (França) aquestes festes de Santa Tecla amb el licor Chartreuse com a símbol d'unió
- Proposta del Govern La futura Llei del Taxi preveu eradicar les VTC urbanes a Barcelona i reservar aquest servei només al taxi
- Seguretat viària Més de 70.000 catalans estan en llista d'espera per examinar-se de la prova pràctica del carnet de conduir
- Pàrquing lliure Aparcar gratis a Barcelona: on estacionar sense pagar i sense multes
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."