Nova estructura
La UEFA canvia els formats de la Lliga de Nacions i de les fases de classificació a partir del 2028
«Els nous formats milloraran l'equilibri competitiu i reduiran el nombre de partits intranscendents», assegura Ceferin, president de l'organisme
El Comitè Executiu de la UEFA ha decidit aquest dimecres, durant la seva reunió a Estambul, instaurar un nou format tant per a la Lliga de Nacions masculina com per a les fases de classificació, tot a partir de l'any 2028.
L'organisme ha informat en un comunicat que, «després d'una revisió exhaustiva dels formats actuals de les competicions de seleccions masculines de la UEFA i una àmplia consulta amb totes les federacions membre de la UEFA», ha donat el seu vistiplau a «un nou concepte» per a la seva implementació després de l'Eurocopa del 2028.
Estructura per nivells
Així, segons ha detallat, en la nova estructura, la Lliga de Nacions passarà, a partir de l'edició 2028-2029, de les quatre lligues actuals a tres de 18 equips, amb cadascuna composta per tres grups de sis equips que disputaran sis partits contra cinc rivals diferents, a casa o fora contra equips de diferents bombos, i a casa o fora contra el rival del seu mateix bombo. El format mantindrà els quarts de final, la «Final Four» i els «playoffs» d'ascens/descens.
D'altra banda, les fases de classificació a Europa també adoptaran una estructura per nivells amb la Lliga 1, composta pels 36 equips de les Lligues A i B de la Nations, i la Lliga 2, amb els 18/19 restants. A la 1 hi haurà tres grups de 12, extrets de tres bombos de 12 equips, i amb cada selecció jugant contra sis rivals diferents, dos per bombo, de manera similar al format de les competicions de clubs de la UEFA.
Reunió clau al setembre
L'organisme europeu ha recordat que, si bé els equips amfitrions es classifiquen directament per a la fase final del torneig corresponent, participaran en aquestes fases de classificació amb un objectiu vinculat a la seva posició en la pròxima edició de la Lliga de Nacions.
Posteriorment, els millors classificats de cada grup de la Lliga 1 es classificaran directament, mentre que les places restants s'assignaran mitjançant un sistema de «playoffs», que garantirà una classificació justa també per als equips de la Lliga 2.
«El concepte es perfeccionarà durant els pròxims mesos abans de la seva presentació per a l'aprovació final del format detallat en la pròxima reunió del Comitè Executiu al setembre. Després d'aquesta reunió, es presentarà una anàlisi completa del nou format en una roda de premsa», ha aclarit l'organisme.
«Una oportunitat justa»
Notícies relacionadesEl seu president, Aleksander Ceferin, creu que «els nous formats milloraran l'equilibri competitiu, reduiran el nombre de partits intranscendents, oferiran una competició més atractiva i dinàmica per als aficionats, alhora que garantiran una oportunitat justa de classificació per a tots els equips i sense afegir dates addicionals al calendari internacional».
«En definitiva, aquests canvis incrementaran el valor del futbol de seleccions masculines de la UEFA i esperem amb molt d'interès la implementació dels nous sistemes de competició», ha subratllat el dirigent eslovè.
- Captura en aigües internacionals Albares denuncia des d'Alemanya el tracte «monstruós, inhumà i indigne» d'Israel als activistes de la Flotilla
- Nova estructura La UEFA canvia els formats de la Lliga de Nacions i de les fases de classificació a partir del 2028
- Informe de l’associació Aecoc La indústria de fruites i hortalisses avisa que li queda poc marge abans d’haver d’apujar preus
- Violència de gènere El crim masclista de Figueres eleva a tres els feminicidis a Catalunya aquest 2026
- En primera persona Sandy Martos, activista: “Consells? Sí, però sense solucions ni veritats absolutes”
