La ressaca del 28M
Pere Aragonès demana un pacte d’unitat entre independentistes davant un possible Govern del PP i Vox
El PSC s’imposa a ERC en les municipals
Ernest Maragall s’ofereix a Trias
El president proposa un «front democràtic» catalanista per al pròxim 23J, sense revelar cap fórmula

Pere Aragonès ha anticipar el futur com a via de sortida de la situació en què el seu partit, en concret, i l’independentisme en general, ha quedat després de les eleccions de diumenge. El president ha donat per segura, en una compareixença al Palau de la Generalitat, la victòria inapel·lable de la dreta i l’extrema dreta a Espanya el 23 de juliol i, entreveu ja un Govern en mans del PP i, eventualment, amb la participació de Vox. «L’hora és greu i cal defensar Catalunya. Un Govern del PP és un atac frontal a la sanitat, l’educació, els drets civils i polítics. Cal defensar les institucions catalanes», ha dit, posant com a exemple la recerca d’un successor de Laura Borràs com a presidenta del Parlament, que sigui independentista. El PP i Vox, ha afegit el cap del Govern, són «els partits que més han atacat Catalunya. Cal una mobilització de país».
«El missatge de l’electorat diumenge passat, que al conjunt de l’independentisme no li va anar bé, és clar: ‘Entengueu-vos’», ha raonat Aragonès, que ha indicat que la prioritat ha de ser ara la formació d’alcaldies mitjançant pactes entre independentistes. El que va deixar caure Ernest Maragall la nit del 28M quan es va oferir a Trias.
Nous mecanismes
Després de reconèixer que la gestió del seu govern, o com aquesta gestió ha arribat o no al ciutadà, pot haver influït en la patacada republicana en les municipals, Aragonès ha apostat per «nous mecanismes d’estabilitat en la governança per aconseguir un Executiu més fort i més unit davant els atacs que arribaran». Ha evitat, però, explicitar de quina manera es podrien donar aquests mecanismes, tot i que ha fet tota la sensació que es referia a una possible incorporació de forces. I no només l’òbvia, la de Junts, sinó també pel context, per la seva insistència a posar l’educació i la sanitat catalana al nivell dels drets civils i el dret a decidir, el ventall de possibilitats també arriba als Comuns.
Notícies relacionadesTampoc ha volgut concretar de quina manera es podia visualitzar el «front democràtic» catalanista que ell ha proposat aquest dimarts de cara a les eleccions del 23 de juliol per defensar els drets i llibertats. «Ens hi juguem tant que ens ho juguem tot», ha sentenciat el republicà. Tan amb compte ha anat de no mediatitzar el debat que, fins i tot, ha deixat oberta la porta a una candidatura conjunta amb Junts al Congrés, el somni dels postconvergents des que els republicans van fer el ‘sorpasso’ a Madrid.
Finalment, ha reclamat, i per la part que li toca ha promès, «unitat, generositat i fermesa» en la conformació, tant dels nous mecanismes de Govern com del front democràtic
Política Catalunya Govern Eleccions municipals ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Pere Aragonès
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032