Estratègia Catalana de la Bicicleta 2025
El Govern destina 100 milions d’euros a la construcció de vies ciclistes
El conseller de Territori de la Generalitat, Juli Fernàndez, ha anunciat que destinaran 94 milions d’euros a la construcció de 125 quilòmetres de vies ciclistes els tres anys vinents
El conseller de Territori de la Generalitat, Juli Fernàndez, ha anunciat que el Govern destinarà 94 milions d’euros a la construcció de 125 quilòmetres de vies ciclistes els tres anys vinents, i 8 milions més a infraestructures per potenciar l’ús de la bici.
En un comunicat aquest divendres, el Govern ha explicat que aquestes actuacions s’emmarquen en l’Estratègia Catalana de la Bicicleta 2025 i en les polítiques de promoció de la mobilitat descarbonitzada. El Govern ha calculat que aquestes inversions permetran reduir en 790.000 els vehicles anuals que circulen i un estalvi de 1.550 tones de diòxid de carboni.
Notícies relacionadesFernàndez ha assegurat que aquest pla «és una aposta clara, amb la inversió més elevada que ha fet el Govern» per a la bici, i que facilitarà els desplaçaments de curt radi.
En concret, es construiran 40 projectes nous ubicats a tot Catalunya, dels quals 17 ja estan en execució o licitació.
- Compra compartida L'error més comú en comprar una casa en parella: et pot costar milers d'euros si et divorcies
- Relleu en la funció pública Catalunya busca 30.000 joves per suplir la jubilació de funcionaris ‘boomers’: «En una empresa guanyaria més, però per conciliació i motivació em rendeix més l’Administració»
- Experiència gastronòmica Aquests són els restaurants de Catalunya amb estrella Michelin més barats per menjar aquest 2026: menús i preus
- Guerra a l’Orient Mitjà Trump allarga unes hores la treva perquè l’Iran acudeixi a negociar al Pakistan
- Curiositats del món animal Ni se sent abandonat ni li és igual: això sent el teu gat quan te’n vas de casa, segons la ciència
