Estratègia Catalana de la Bicicleta 2025
El Govern destina 100 milions d’euros a la construcció de vies ciclistes
El conseller de Territori de la Generalitat, Juli Fernàndez, ha anunciat que destinaran 94 milions d’euros a la construcció de 125 quilòmetres de vies ciclistes els tres anys vinents

El conseller de Territori de la Generalitat, Juli Fernàndez, ha anunciat que el Govern destinarà 94 milions d’euros a la construcció de 125 quilòmetres de vies ciclistes els tres anys vinents, i 8 milions més a infraestructures per potenciar l’ús de la bici.
En un comunicat aquest divendres, el Govern ha explicat que aquestes actuacions s’emmarquen en l’Estratègia Catalana de la Bicicleta 2025 i en les polítiques de promoció de la mobilitat descarbonitzada. El Govern ha calculat que aquestes inversions permetran reduir en 790.000 els vehicles anuals que circulen i un estalvi de 1.550 tones de diòxid de carboni.
Notícies relacionadesFernàndez ha assegurat que aquest pla «és una aposta clara, amb la inversió més elevada que ha fet el Govern» per a la bici, i que facilitarà els desplaçaments de curt radi.
En concret, es construiran 40 projectes nous ubicats a tot Catalunya, dels quals 17 ja estan en execució o licitació.
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Investigació en marxa Una desena d’afectats per càncer denuncien la fàbrica de Tenneco a Badalona: «Ho fem pels nostres fills»
- Habitatge turístic Multes de fins a mig milió d’euros per als propietaris d’habitatges que no realitzin aquest tràmit
- Òbit Qui era Diogo Jota, el jugador del Liverpool mort en un accident de trànsit a Zamora
- Servei al límit "¿Per què no surt el meu tren?" Així controla Rodalies les incidències des del seu Centre de Gestió
- Una genial Vicky López gaudeix a la ‘platja de Berna’
- El 50% de les assegurances a Espanya es contracten a través de mediadors
- Espanya ultima l’esborrany de l’estratègia espacial per créixer a la UE
- Un accident de trànsit acaba amb la vida de Diogo Jota
- El Tour es prepara per al duel entre Pogacar i Vingegaard