Seguretat viària
La multa per als ciclistes que els conductors demanen desesperadament a la DGT
Aquesta pràctica exaspera els automobilistes i els vianants
Així has de creuar un pas de vianants amb bicicleta o patinet
L’invent per a les bicis que salvarà la vida de molts ciclistes
![La multa per als ciclistes que els conductors demanen desesperadament a la DGT La multa per als ciclistes que els conductors demanen desesperadament a la DGT](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/6011864c-bd90-4acc-872f-e314a88be2ae_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
La convivència a les ciutats entre els usuaris de diferents mitjans de transport mai ha sigut fàcil. Ara, el ‘boom’ de la bicicleta i dels patinets elèctrics no ha fet més que incrementar la tensió a l’asfalt.
I un dels motius de més conflictes són els passos de vianants. La pràctica estesa de nombrosos ciclistes de creuar per aquests passos sense baixar de la bici no para de desencadenar les ires de vianants i automobilistes, que reclamen que s’executin les sancions que preveu la normativa per a aquesta infracció.
Notícies relacionadesLa Direcció General de Trànsit (DGT) ha tornat a recordar aquests dies a través de les xarxes socials que les bicis «no tenen prioritat als passos de vianants. Per creuar per un pas de vianants –recorda la DGT–, és obligatori baixar de la bici i creuar-lo caminant». La sanció per no fer-ho és (i és així des de fa anys) de 200 euros.
RECUERDA que las #bicis no tienen prioridad en los pasos de #peatones.
— Dir. Gral. Tráfico (@DGTes) 3 de enero de 2023
Para cruzar por un paso de peatones, es obligatorio bajarse de la bici y cruzarlo andando.
Cruzar un paso de peatones sin bajar de la bici: sanción 200€
👉https://t.co/6y97a6GUTS#CeroRiesgos pic.twitter.com/Y1tTc0VjHO
Altres recomanacions
Trànsit sembla conscient que la popularització de la bici obre el meló d’un nou ventall de riscos i infraccions a la ruta. Per evitar-ho, la DGT sol recordar aquest catàleg d’obligacions dels ciclistes.
- Noves relacions afectives Parelles sèniors que viuen separades, el model LAT en auge: «Conservo la meva llibertat i no discuteixo pel comandament de la tele»
- Entre Vila-real i l’Hospitalet Cau un clan familiar que es va apropiar de 19 vehicles d’alta gamma d’un servei de subscripció conegut com ‘el netflix dels cotxes’
- Comerç La batuda en súpers 24 hores va detectar una vintena d’infraccions laborals
- L’estratègia comunitària Tusk crida al rearmament d’Europa i critica la política migratòria de la UE
- Sessió al Congrés La pujada de les pensions i l’ajuda al transport cauen al tombar-les Junts i PP
- 11 de maig ¿A quin estadi es jugarà el Barça-Madrid? Podria no ser ni el Camp Nou ni Montjuïc
- Deute milionari Dos tràmits judicials retarden la resolució del concurs de creditors del Màgic Badalona
- Set mesos de la normativa Òmnium portarà a la Comissó Europea el seu informe sobre l’amnistia per assenyalar les «irregularitats» en la seva aplicació
- Pau Vallbé: «He defugit tot allò que fos l’èxit ràpid, m’he anat autoboicotejant per créixer a poc a poc»
- Final de les bonificacions estatals El cansament dels usuaris del transport públic: «Entenc que els polítics es barallin, però la mobilitat de la gent n’hauria de quedar al marge»