Els comptes catalans
Salvador Illa, a Pere Aragonès: «O accepta totes les nostres propostes de pressupostos o no perdem més el temps»
Els socialistes acusen el Govern de «falta de valentia» per impulsar projectes com l’ampliació de l’aeroport, el Hard Rock i el Quart Cinturó
La negociació està «freda». No és qüestió d’hores, com diu el Govern, però tampoc es trenca, sinó que continua. Així defineix el PSC en quin punt està la interlocució pels pressupostos. Els socialistes no es mouen gens ni mica de les seves condicions per aprovar els comptes i es mantenen en el «tot o res» que plantegen al president Pere Aragonès. També amb les exigències que fan referència als polèmics macroprojectes. Salvador Illa ha tornat a ser contundent i taxatiu: «O accepten totes les nostres propostes, o no hi haurà acord pressupostari. Si no s’accepten íntegrament, no perdem més el temps».
Les paraules del cap de l’oposició són un torpede a les d’Aragonès aquest matí a Catalunya Ràdio, on ha assegurat que estava en condicions de convocar el Consell Executiu en qüestió d’hores per aprovar els comptes i iniciar la tramitació si es tanca ja un pacte amb el PSC. Una vegada més, Illa ha tornat a foragitar aquesta possibilitat i les dues parts estan en temps de descompte perquè puguin arribar a l’entesa aquesta setmana. La que ve estarà marcada per la cimera hispanofrancesa que se celebra a Barcelona, amb protesta independentista inclosa.
- Caos ferroviari a Catalunya Adif reobre parcialment el túnel de Rubí i reprèn la circulació de mercaderies
- Hypatia III Estel Blay, de Manresa, liderarà una missió 'marciana' a l’illa deshabitada més gran del món: «Les condicions són molt dures i més complexes»
- Gastronomia Joan Roca, un dels millors xefs del món, revela els tres millors restaurants de Catalunya
- Des d’aquest dijous Catalunya suma sis radars mòbils a l’AP-7 als quatre que hi ha i vigilarà la velocitat en els 344 quilòmetres de la via
- Claus de l’horitzó judicial ¿Com queda la situació de Puigdemont després de la sentència del TJUE sobre la immunitat? ¿Quins procediments continuen pendents?
