‘Operació Catalunya’
La jutge encarrega a la policia investigar si Mariano Rajoy va pressionar la Banca Privada d’Andorra
Fernández Díaz i Montoro també estan investigats per suposades coaccions per obtenir informació de polítics catalans durant el procés

La jutge que instrueix la querella contra l’expresident Mariano Rajoypor presumptes pressions a la Banca Privada d’Andorra (BPA) ha encarregat a la unitat econòmica de la policia andorrana que investigui el cas, amb autorització perquè puguin intercanviar informació amb els seus homòlegs espanyols.
En una providència, la titular de la Batllia d’instrucció especialitzada número 2 d’Andorra acorda encarregar les investigacions oportunes als agents de policia judicial de la unitat econòmica i financera que han tingut coneixement de les diferents causes judicials que afecten BPA.
La jutge, Stéphanie Garcia García, ordena entregar còpia de la causa a la policia andorrana i els autoritza a «intercanviar informació amb els cossos judicials estrangers, en particular els espanyols».
Denunciants i denunciats
Fa poc més d’un mes, la magistrada va notificar a l’expresident del Govern Mariano Rajoy i als que eren els seus ministres d’Interior i d’Hisenda, Jorge Fernández Díaz i Cristóbal Montoro respectivament, que els investiga per suposades coaccions a BPA per obtenir informació de polítics catalans durant el procés.
La investigació deriva d’una querella, admesa a tràmit el 2020, que van presentar l’Institut de Drets Humans d’Andorra, Drets i l’expresident de BPA, Higini Cierco, per l’anomenada ‘Operació Catalunya’ i inclou com a investigat l’exsecretari d’Estat d’Interior Francisco Martínez i l’exdirector de la Policia Ignacio Cosidó, segons han informat les entitats denunciants.
La querella, que inicialment s’adreçava contra els membres de l’anomenada ‘policia patriòtica’, es va ampliar posteriorment arran de les incorporacions de nous denunciants, entre els quals la família Pujol.
Informació «falsa»
En un comunicat, Drets ha celebrat la decisió de la jutge d’encarregar a la policia andorrana la investigació, perquè suposa un «pas més enllà» en el seu propòsit d’aclarir les suposades coaccions denunciades.
Notícies relacionadesDrets recorda a més la importància que es faculti la policia andorrana a intercanviar informació amb altres cossos de seguretat estrangers, tenint en compte que en la nota del Financial Crimes Enforcement Network (FinCEN) dels Estats Units que va precipitar la intervenció del BPA per sospites de blanqueig de capitals va tenir participació l’FBI.
Els querellants afirmen que, per aconseguir informació de líders independentistes catalans, el Govern de Mariano Rajoy va enviar informació «falsa» al FinCEN perquè emetés unta nota per suposat blanqueig de capitals i posteriorment «va intimidar» l’ex cap de govern andorrà perquè liquidés l’entitat financera.
José Manuel Villarejo Operació Catalunya Cas Pujol Jorge Fernández Díaz Cristóbal Montoro Andorra Mariano Rajoy
- Neteja ¿Per què la gent està tirant sal pel lavabo a la nit?: el truc que evita moltes malalties
- De la mà i entre rialles Gerard Piqué i Clara Chía, agafats pels carrers de Barcelona: així ha sigut la reacció de la parella
- Infeccions respiratòries ¿Per què aquest any duren tant els refredats?
- Temporal Neu a Barcelona: aquestes són les zones on està nevant
- Revenja Última hora: Shakira podria explicar la veritat sobre la seva ruptura amb Piqué a la televisió
- Crisi energètica Aquestes són les 10 gasolineres més barates de Barcelona avui, dimarts 22 de novembre
- Evolució meteorològica Temps a Catalunya: última hora del temporal de neu i afectacions en el trànsit, en directe
- Sisme Terratrèmol a Turquia: última hora dels ferits i morts en el sisme, en directe
- La lluita contra la pandèmia El Govern espanyol aprova el final de la mascareta al transport públic
- NOU JUDICI CONTRA ALBERT CAVALLÉ Els trucs de l’‘estafador de l’amor’ a Tinder i Badoo per aconseguir 70.600 euros de 5 dones més