Àmplia victòria
Juan Lobato guanya les primàries i es converteix en el nou líder del PSOE a Madrid
El portaveu adjunt de l’Assemblea autonòmica, que comptava amb l’aval de la direcció nacional, aconsegueix el 61,23% dels vots
Juan Lobato serà el nou líder del PSOE a la Comunitat de Madrid. El portaveu adjunt a l’Assemblea autonòmica ha guanyat aquest dissabte les primàries de la federació socialista de forma còmoda. El 61,23% de la militància que ha participat en el procés ha recolzat la seva candidatura, davant el 37,75% de Javier Ayala, alcalde de Fuenlabrada. Sobre un cens de 14.263 afiliats, la participació ha sigut del 55%, cinc punts més que fa quatre anys.
En una federació socialista encara en xoc pels resultats de les últimes eleccions autonòmiques, en què el PSOE va passar de primera a tercera força en nombre de vots, Lobato comptava amb el recolzament de la direcció nacional i els alcaldes més importants de la comunitat. El seu discurs, a diferència del d’Ayala, ha incidit en la necessitat d’atraure els antics votants de Ciutadans, ara en estampida.
«El meu compromís és aconseguir la millor Comunitat de Madrid de la història, una comunitat que aposti clarament per l’àmbit públic. Comença una nova etapa i necessitem un PSOE fort. Hem de ser un partit de majories, un PSOE útil, sense crits ni escarafalls, amb socialdemocràcia», ha assenyalat Lobato després de conèixer els resultats.
Notícies relacionadesAbans de conèixer el recompte, Ayala ja havia felicitat el seu rival. «A partir de demà tot el partit hem de fer pinya al voltant del projecte socialista del PSOE-M», ha assenyalat a Twitter.
Quiero felicitar a @juanlobato_es ganador de las #PrimariasPSOEM
— Javier Ayala / ❤️ (@JavierAyalaO) 23 de octubre de 2021
A partir de mañana todo el partido debemos hacer piña en torno al proyecto socialista del @psoe_m y su secretario general /🌹
El president del Govern i líder del PSOE també ha donat l’enhorabona al guanyador, a qui ha demanat que es posi «des de ja a treballar pel projecte socialista».
Enhorabuena, @juanlobato_es, por tu victoria en las #PrimariasPSOEM. Mi felicitación también a @JavierAyalaO y a la militancia madrileña por estas primarias ejemplares. Desde ya, a trabajar por el proyecto socialista del @psoe_m. #Avanzamos_ 🌹
— Pedro Sánchez (@sanchezcastejon) 23 de octubre de 2021
Mercedes González Fernández Fran Martín Aguirre Juan Lobato Hana Jalloul Congrés Federal del PSOE Comunitat de Madrid Primàries PSOE Pedro Sánchez José Manuel Franco
- Mobilitat Catalunya aposta pels trens de 100 metres d’Alstom i deriva els de 200 metres d'Stadler a Madrid
- ACTUALITAT BLAUGRANA Messi visita el Camp Nou sense avisar el Barça: «Un lloc que trobo a faltar amb l’ànima»
- Baralla al carrer Apallissen un home a Blanes després que gairebé l'atropellessin i ell els ho recriminés
- Crim sense aclarir L’ADN d’Ana Echaguibel no coincideix amb les restes genètiques del jersei d’Helena Jubany
- ‘Divinize’ de Rosalía, la primera cançó en català en el Top50 Global de Spotify
- L’estrella de Portimao I la guanyadora del GP de Portugal és...¡Alice!
- Bàsquet L’NBA perd Wilkens, el seu entrenador més llegendari
- LA CRISI DEL PALAU El Barça negocia amb Pascual perquè agafi ara l’equip
- Una operació històrica Gil Marín i Cerezo venen l’Atlètic de Madrid al fons Apollo
- Solidaritat Les entrades del Catalunya-Palestina, en venda a la web de la federació
