Nova etapa a Catalunya
Sánchez i Aragonès es reuniran el 29 de juny a la Moncloa
«L’amnistia no és possible al nostre país ni en cap democràcia», avisa la vicepresidenta primera

Ja hi ha data per a la reunió del president, Pedro Sánchez, amb el cap del Govern, Pere Aragonès. Serà el pròxim dimarts, 29 de juny, a les 17 hores a la Moncloa.
La vicepresidenta primera del Govern, Carmen Calvo, ha assenyalat aquest dimecres que la reunió del president de la Generalitat, Pere Aragonès, amb el de l’Executiu, Pedro Sánchez, es farà en una data «imminent» com a pas previ a la taula de diàleg entre els dos executius. En aquesta reunió, preveu que els dos presidents parlin de cooperació i de lleialtat institucional, en les seves paraules: «Nosaltres som també el Govern de Catalunya. No hem practicat la política de la negació de Catalunya».
Calvo ha defensat aquest dimecres els indults als nou condemnats per impulsar l’1-O a Catalunya davant l’amnistia, que considera que «no hi ha en cap democràcia». «L’amnistia no és possible al nostre país ni en cap democràcia, perquè l’amnistia esborra el delicte, cosa que significa que el poder judicial no existeix», ha dit en una entrevista a Rac1 .
En canvi, sí que ha defensat reformar el Codi Pena en aquesta legislatura «perquè hi ha tipus penals que cal actualitzar conforme a paràmetres europeus», ha dit amb referència al delicte de sedició.
Calvo ha confiat que, després de l’excarceració dels presos de l’1-O, els polítics catalans podran treballar al costat del Govern per l’interès general «des de la llibertat de tots i sense que ningú hagi de renunciar» a les seves idees.
Sobre la situació de l’expresident de la Generalitat Carles Puigdemont, que es troba a Bèlgica i és reclamat per la justícia espanyola, ha dit que el seu cas és diferent dels qui «es van quedar a assumir les conseqüències dels seus actes». Sobre la decisió de la justícia europea de restaurar cautelarment la immunitat de Puigdemont com a europarlamentari, ha afirmat que la seva situació i la dels exconsellers Clara Ponsatí i Toni Comín «és encara sense acabar, en el sentit que està sotmesa a una revisió».
Indults del procés Madrid Referèndum a Catalunya Comunitat de Madrid Govern Consell de Ministres Congrés PP ERC Oriol Junqueras Generalitat Govern Pedro Sánchez Independència de Catalunya Taula de diàleg sobre Catalunya Isabel Díaz Ayuso Pere Aragonès Polítics catalans presos Carmen Calvo Indults
- barcelonejant Barcelona, on ja hi ha terrasses que cronometren el client
- L’autor, un danès armat amb un rifle Tres morts i diversos ferits després d’un tiroteig en un centre comercial de Copenhaguen
- Producció clandestina Desmantellada una fàbrica il·legal que produïa 50 milions de cigarrets al mes
- Memòria L’Hort d’en Tomàs: una altra història de la Barcelona que es resisteix a desaparèixer
- Obituari Fernando García de Cortázar, un historiador emocionat
- Pujada de preus Aquestes són les 10 gasolineres més barates de Barcelona avui dilluns
- Crisi energètica per la guerra d’Ucraïna Preu de la gasolina i el dièsel a Barcelona avui dimarts, 28 de juny
- Directe Cimera de l’OTAN a Madrid: últimes notícies en directe
- Crisi energètica per la guerra d’Ucraïna Preu de la gasolina i el dièsel avui
- Energia Preu de la llum avui, 8 d’abril: aquestes són les hores més barates