Sessió de control en el Congrés
Sánchez demana a ERC aclarir els seus «plans» després dels indults
Posa el focus en els independentistes, que són ells els qui han de fer el pas i defensar les seves propostes en el marc de la llei i la Constitució
Rufián agraeix a Sánchez la «valentia davant la gossada», tot i que insisteix que encara segueix havent-hi «moltíssima repressió dins i fora de Catalunya»
Quins «plans» té el Govern després de la concessió dels indults als presos del procés. Ho va preguntar el portaveu d’ERC en el Congrés, Gabriel Rufián, al president. Però el president li va tornar la pilota ràpidament. «¿Quins plans té ERC després de la mesura de gràcia que ha pres el Govern? ¿Quins plans té el Govern de Catalunya?».
Pedro Sánchez va situar el focus aquest dimecres al Congrés en el punt on volien deixar-ho ahir mateix i el seu equip després del Consell de Ministres que va donar llum verda a la mesura més complexa de tota la legislatura, la que pot sentenciar-la per bé o per mal. L’Executiu entén que, ara que ha fet el «primer pas» per al «retrobament» i el diàleg amb Catalunya, és ara l’independentisme el que ha de moure fitxa si és que vol avançar. I adverteix que no pot tornar a posar sobre la taula el referèndum d’independència perquè el Govern no ho consentirà, ja que sobrepassa el marc constitucional.
Notícies relacionadesEl president va insistir que el seu pla per a Catalunya és el conegut, l’‘agenda per al retrobament’ que va oferir a Quim Torra fa més d’un any, i és el full de ruta pel qual «transitarà» el Govern en el seu diàleg amb Catalunya. L’autodeterminació que aquest dimarts va tornar a esgrimir el president, Pere Aragonès, després de la mesura de gràcia no és només contrària a la Carta Magna, va dir, sinó que no es pot «continuar fracturant a la societat catalana», «cal començar a unir-la». Sánchez es va remetre llavors a les seves paraules al Liceu de Barcelona dilluns passat: la unió basada en la llei fa el país més «fort», però la comunitat d’«afectes i de convivència» fa «encara més forta» Catalunya i la resta d’Espanya.
I com ja ha estat fent aquests últims dies, el Govern no aspira a «convèncer» els independentistes que la millor solució és la «unió», no pretén que canviïn d’ideals, però sí els exigirà –«a vostès i a JxCat», com a socis del Govern– que defensin el «pacte constitucional, la legalitat democràtica i l’Estatut».
Indults del procés Carles Puigdemont Gabriel Rufián Consell de Ministres Congrés ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Govern Pedro Sánchez Míriam Nogueras Junts per Catalunya Indults Consell d'Europa
- Política de defensa El Brasil es rearma amb la mirada posada en Veneçuela i l'Orient Mitjà
- Exposició d'art Barcelona rep el primer vaixell museu del món aquesta Setmana Santa
- Increment de l’oferta L’aeroport de Barcelona-el Prat recupera el vol directe d’Aeroméxico a Ciutat de Mèxic i suma 61 rutes transcontinentals
- Escenaris possibles Els EUA estudien diverses opcions per a un gran "cop final" a l'Iran si les negociacions fracassen
- A gaudir Descobreix un dels millors carrers de Barcelona on anar de tapes: des de vermuteries clàssiques fins a cafeteries modernes
