Relleu diplomàtic
El Govern destitueix de manera fulminant el cònsol general a Jerusalem
Exteriors al·lega «pèrdua de confiança» per cessar Ignacio García-Valdecasas, segons la web ‘The Diplomat’

La ministra d’Afers Exteriors, Arancha González Laya, ha destituït del seu càrrec el cònsol general d’Espanya a Jerusalem, Ignacio García-Valdecasas, segons han confirmat a aquest diari fonts del ministeri, que han evitat concretar el motiu del cessament.
En qualsevol cas, la destitució coincideix amb l’agreujament de les tensions entre israelians i palestins des de fa tres setmanes i que van culminar aquest dilluns amb l’entrada de la policia israeliana a l’Esplanada de les Mesquites, un enfrontament que va deixar més de 300 ferits.
Segons la web ‘The Diplomat’, que va avançar la notícia, la decisió de la ministra es deuria a la «pèrdua de confiança» després que una investigació interna donés per bones les acusacions de maltractaments formulades contra García-Valdecasas per alguns dels seus subordinats al consolat, acusacions que el cònsol ha rebutjat. El diplomàtic portava al càrrecc des de l’estiu del 2019 i li queden poc més de dos anys per arribar als 70 anys, l’edat de jubilació.
Ambaixada oficiosa de Palestina
Notícies relacionadesEl Consolat General a Jerusalem, situat a la part Est de la ciutat, està considerat com una espècie d’ambaixada oficiosa davant Palestina i està seguint molt de prop el judici contra la treballadora humanitària espanyola Juana Ruiz Sánchez, detinguda des de fa gairebé un mes i acusada de «pertinença a una organització il·legal».
Juana Ruiz és coordinadora de projectes a l’ONG palestina Comitès de Treball per a la Salut, a la qual Israel acusa de desviar fons europeus a l’activitat del Front Popular per a l’Alliberament de Palestina (FPLP), considerat grup terrorista per Israel, els Estats Units i la Unió Europea. Aquest dilluns, la cooperant espanyola va afrontar una nova vista davant un jutge militar, en la qual hi va estar present el cònsol ara cessat, ha detallat ‘The Diplomat’.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»