Afirma que el seu ministeri li va plantejar una mesura diferent
Podem apuja la pressió i desmenteix la ministra Ribera sobre els talls de subministraments
- Belarra confia que tiri endavant dimarts en Consell de Ministres o les pròximes setmanes
- La ministra avisa que no n’hi ha prou amb un decret per evitar talls

16 12 2020 El vicepresidente del Gobierno Pablo Iglesias y la portavoz del Gobierno y ministra de Hacienda Maria Jesus Montero mantienen una conversacion durante una sesion de control al Gobierno en Madrid (Espana) a 16 de diciembre de 2020 Durante el pleno el presidente del Gobierno ha hecho un primer balance del segundo estado de alarma decretado el pasado 9 de noviembre para hacer frente a la segunda ola de la pandemia del coronavirus Ademas el presidente tambien ha informado de las ultimas tres reuniones del Consejo Europeo en los que los jefes del Estado y de Gobierno de la UE debatieron tambien sobre como mejorar la lucha contra la pandemia POLITICA EUROPA PRESS E Parra POOL - Europa Press /
La secretària d’Estat per a l’Agenda 2030, Ione Belarra, ha desmentit aquest dimecres la vicepresidenta quarta i ministra per a la Transició Ecològica i Repte Demogràfic, Teresa Ribera, després que aquesta hagi esgrimit que el reforç de la protecció «no depèn només» d’establir en un decret llei la prohibició del tall de subministraments.
En una entrevista a TVE, Belarra s’ha mostrat sorpresa per les paraules de Ribera i ha revelat que aquesta mesura no va ser la plantejada per la secretària d’Estat d’Energia en la reunió que totes dues van mantenir el passat 4 de desembre, i que es va estendre per més de dues hores.
«Fa temps que nosaltres treballem perquè la prohibició dels talls de subministraments sigui una realitat al nostre país. Vam mirar d’incloure’l al decret però no va ser possible i vam pensar que ara la prohibició dels talls de subministraments ha d’anar inclosa en la prohibició dels desnonaments», ha afirmat Belarra.
La ministra avisa
Belarra s’ha expressat així després que Ribera hagi reconegut la seva sorpresa per «una declaració un tant estranya» del seu soci de Govern, Unides Podem, sobre les seves discrepàncies sobre la prohibició del tall de subministraments.
Ribera ha assegurat que hi ha «plena convicció per part del conjunt d’integrants del Govern» sobre la «necessitat de reforçar tots els mecanismes perquè els consumidors vulnerables estiguin tranquils», però ha esgrimit que l’enfortiment d’aquests mecanismes «no depèn només d’incorporar en un decret llei la prohibició de corts», sinó que «requereix un treball seriós de comunitats autònomes i ajuntaments».
En aquesta línia, la secretària d’Estat ha assegurat que no concep que hi pugui haver un «incompliment de l’acord de Govern» per cap de les parts. «Diu molt clarament que hem de prohibir els talls de subministrament a persones en una situació vulnerable», ha recordat. Així, la dirigent de Podem s’ha mostrat confiada que aquesta mesura, que ha de ser «estructural», pugui tirar endavant al Consell de Ministres del pròxim dimarts o, a tot estirar, les pròximes setmanes.
Electricitat Consell de Ministres PSOE Pablo Iglesias Govern Pedro Sánchez Podem Yolanda Díaz Pérez Nadia Calviño Teresa Ribera Rodríguez
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- En ple estiu Barcelona tanca la font ornamental de Glòries convertida de facto en piscina infantil
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Última hora Incendi a Paüls: el vent dificulta els treballs d’extinció d’un foc que ha arrasat 2.300 hectàrees
- Homenatge a represaliats pel franquisme
- L’empresa mèdica que portarà IA catalana a un concurs de l’ONU