CARTA DES DE LLEDONERS
Cuixart crida a mobilitzar-se al carrer per defensar els drets civils
El president d'Òmnium retreu a l'Estat el seu «autoritarisme» i la «centralització»

zentauroepp52273576 cuixart200213095550 /
El president d’Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, ha cridat a mobilitzar-se al carrer per defensar els drets civils i polítics que, segons la seva opinió, l’Estat pretén laminar a base d’«autoritarisme» i «centralització» aprofitant la pandèmia de la Covid-19.
Segons ha explicat l’entitat en un comunicat, Cuixart ha enviat una carta amb aquesta consigna als més de 180.000 socis d’Òmnium des de la presó de Lledoners, on compleix condemna per la seva implicació en el referèndum unilateral de l’1-O.
Carta des de la presó:
— Jordi Cuixart (@jcuixart) 23 de mayo de 2020
Davant un estat que empresona la protesta, tornem-nos a mobilitzar al carrer. Recuperem drets i confinem desigualtats amb @projectelliures https://t.co/aW8RNwmh17
En la missiva, Cuixart ha apel·lat a mobilitzar-se en favor de «els drets humans, socials i nacionals». Opina que l’Estat «ha renunciat a defensar els drets dels més desfavorits» i que «vol aprofitar la pandèmia per receptar més autoritarisme» i «laminar els drets civils i polítics que són imprescindibles per conquistar una vida digna».
Notícies relacionadesPer això, remarca, «davant un estat que empresona la llibertat d’expressió i de protesta, amb la responsabilitat civil i sanitària que el moment requereix, fa falta tornar a mobilitzar-se al carrer».
Afegeix que «la lluita per la República catalana només té sentit si, per damunt de tot, hi ha les persones». I considera que ara «més que mai», «les prioritats» són «recuperar drets i confinar desigualtats».
Jordi Cuixart Òmnium Cultural Independència de Catalunya Desescalada Estat d'alarma a Espanya Coronavirus a Catalunya Coronavirus Sentència del procés
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Per unanimitat Barcelona retira la medalla d'honor al mèrit a Rosa Peral
- Administració pública Un tribunal anul·la l’elecció d’un alt càrrec per mèrits sobrevalorats
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"