Calvo rebaixa la tensió amb Podem després de la reunió de coordinació
La vicepresidenta primera del Govern assegura que les diferències amb els seus socis són «les normals»
carmen-calvo-roca /
La pitjor setmana del Govern de coalició es va tancar aquest divendres amb una reunió de la Comissió Permanent de Seguiment de l’Acord de coalició del PSOE i Unides Podem. Aquest dissabte, la vicepresidenta primera de l’Executiu, Carmen Calvo, ha volgut restar importància a les esquerdes sorgides entre socialistes i morats i ha assenyalat que «les diferències són les normals».
Dirigents del PSOE i d’Unides Podem es van reunir sense previ avís per tractar les topades que els han situat durant tota la setmana en el focus mediàtic. La cita, planejada per al pròxim dijous 12, es va celebrar divendres a la tarda i des de les dues formacions van coincidir en assenyalar que «el treball conjunt de la coalició es basa en el diàleg constant, que fa molt mes fort el govern de coalició».
Sobre la taula tenien la polèmica sobre la llei de violència sexual, les diferències per la decisió de l’Advocacia de l’Estat de recórrer la sentència que imposa a l’Estat la indemnització a la família del càmera mort a l’Iraq José Couso i el xoc per investigar al Congrés dels Diputats Joan Carles I després de conèixer-se presumptes irregularitats en comptes bancaris que tindria a Suïssa.
A l’entrada d’un acte institucional a Ciudad Real amb motiu del 8 de març, Calvo ha volgut deixar clar que aquestes reunions no suposen una «novetat» en un Govern que conviuen dos partits diferents i que «aquesta experiència» ja s’ha viscut a molts ajuntaments i comunitats autònomes.
- John Armstrong, filòsof: "L’amor és la tasca més estranya a què ens enfrontem, la millor i la més difícil"
- Política carcerària La nova presó de dones tindrà una unitat per a mares amb nens
- El nou centre penitenciari de la Zona Franca no té reixes ni claus
- CONTEXT Aposta per la reinserció
- Perfil L’esperança sorgida de les entranyes del partit governant
