TAULA DE NEGOCIACIÓ GOVERN CENTRAL-GENERALITAT
Calvo: «L'autodeterminació no és una sortida. A això no podem anar»
Aragonès desvincula la taula de diàleg del sostre de despesa

torrasanchez /
La vicepresidenta primera del Govern, Carmen Calvo, descarta que la independència sigui una sortida possible per al problema a Catalunya i aposta per trobar la manera que els catalans puguin «votar» altres solucions que ara com ara no existeixen.
En una entrevista a la cadena SER, Calvo ha explicat que, quan la ministra portaveu, María Jesús Montero, parlava de trobar «fórmules imaginatives» per resoldre el conflicte a Catalunya, es referia a trobar la manera de poder «votar sortides que en aquests moments no existeixen». Ara bé, Calvo ha assegurat que «l’autodeterminació no és una sortida», perquè representa «una ruptura». «A això no podem anar», ha incidit.
Per la seva banda, el vicepresident de la Generalitat, Pere Aragonès, ha assegurat que la taula de diàleg i la votació de la senda d’estabilitat pressupostària amb els objectius de dèficit són «qüestions diferenciades». En aquest context, Aragonès ha advertit el Govern de Pedro Sánchez sobre la possibilitat de negociar els comptes públics enmig de la campanya electoral per a les eleccions autonòmiques a Catalunya. «Entenem que si hi ha una voluntat del Govern d’escometre l’aprovació dels Pressupostos i coincideix amb la campanya electoral és més difícil, perquè es pot barrejar i no és el millor moment per seure a negociar», ha reconegut el dirigent català. Amb tot, Aragonès ha incidit que hi ha una sèrie de «necessitats» que necessiten una resposta.
Notícies relacionadesD’altra banda, Aragonès s’ha referit a la primera reunió de la taula de diàleg que es va constituir aquest dimecres, una primera trobada que va ser «intensa» i «positiva». «Cada part vam posar a sobre de la taula quina és la nostra aproximació al conflicte», ha assenyalat.
Dimecres, Pedro Sánchez i Quim Torra van salvar la cita i van avançar malgrat les «discrepàncies». Mentre el president català va prometre no «aixecar-se de la taula», el Govern central aplaudia el «clima» creat. A més, les dues parts es comprometen a explorar una sortida «política dins de la seguretat jurídica»
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats
- Sánchez insisteix a "salvar el vaixell" però perd un altre peó
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Educació El psicòleg Álvaro Bilbao recorda les cinc preguntes que has de fer al teu fill abans que sigui tard
- Obesitat a Espanya: una pandèmia que causa una de cada cinc morts evitables
- Estudi de la personalitat Què significa desbloquejar el mòbil cada poc temps, segons la psicologia
- Salut ¿Per què els mosquits sempre et piquen a tu? La ciència ja té la resposta
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats