Anticapitalistes estudia deixar Podem i no presentar-se a la III Assemblea Ciutadana Estatal
El corrent liderat per Teresa Rodríguez decidirà la setmana que ve si presentarà candidats al Consell Ciutadà Estatal

undefined49799898 teresa rodriguez191129122819 /
Anticapitalistes, el corrent liderat per Teresa Rodríguez i l’eurodiputat Miguel Urbán, està estudiant no presentar candidats a la tercera Assemblea Ciutadana Estatal de Podem i sortir del partit. Segons fonts d’aquest sector contrari al rumb escollit per Pablo Iglesias, no serà fins a la setmana que ve quan prenguin la decisió final, però reconeixen que actualment estan debatent sobre si presentar candidats al Consell Ciutadà Estatal de la formació, el màxim òrgan entre assemblees.
Des d’Anticapitalista asseguren que aquest debat ha sorgit arran de la convocatòria del congrés per elegir el futur secretari general de Podem i renovar la cúpula del partit. A més, la idea de deixar la formació morada ve precedida de les patents topades entre Rodríguez, líder de Podem Andalusia, i Iglesias. «Crec que hem sigut clars amb els nostres desacords aquest últim temps», sentencien fonts anticapitalistes.
Aquesta mateixa setmana, el secretari de Política i Comunicació de Podem Andalusia, Pablo Pérez Ganfornina, esclatava a través de Twitter contra Iglesias davant la possibilitat que la cúpula estatal morada intentés l’assalt definitiu per controlar Andalusia presentant una alternativa a Rodríguez en l’assemblea autonòmica que se celebrarà al maig. El dirigent andalús va acusar la direcció del partit d’«ingerències» i «falta de democràcia».
Reelecció
Notícies relacionadesIglesias va anunciar, fa unes quantes setmanes, l’avanç de la tercera Assemblea Ciutadana Estatal per revalidar el seu mandat al capdavant del partit. «Hem de posar Podem a punt», va sentenciar abans d’anunciar que es tornarà a presentar per ser reelegit en el congrés que se celebrarà el 21 de maig.
A més, estan convocades assemblees autonòmiques al maig a Madrid, Andalusia, València, Múrcia, Castella-la Manxa, Cantàbria, La Rioja i Extremadura. Una llista a la qual previsiblement s’hi afegirà Catalunya. A totes aquestes regions, les bases elegiran, entre el 14 i el 20 de maig, els secretaris generals autonòmics, els Consells Ciutadans Territorials i els documents programàtics i organitzatius que regiran el camí que seguiran durant els pròxims quatre anys.
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Marc Márquez passa pel quiròfan i es complica la seva reaparició
- Doncs no va ser en directe
- Nou estadi L'adjudicació de les obres al Camp Nou sota sospita
- Solidaritat amb Palestina ¿La vaga del 15 d’octubre per Palestina segueix endavant després de l’acord de pau? Sí, i aquests són els serveis mínims
- ACTUALITAT BLAUGRANA De Jong apunta a una dècada al Barça: «S’ha exagerat el que guanyo i això ha afectat com m’ha vist la gent»
- Sector bancari El món empresarial català conté la respiració davant el final de l’opa
- Tornada Amaia Montero torna a La Oreja de Van Gogh 18 anys després
- OSTEOPOROSI Les fractures òssies per fragilitat augmentaran un 30% en tan sols cinc anys i les dones són el grup més vulnerable
- Exigència personal La petició imprescindible de Pep Guardiola quan dorm en un hotel: «Volia que l’habitació no fos només per dormir»