PREMIS PRINCESA DE GIRONA
Interior envia 250 antiavalots més a Barcelona per a la visita dels Reis
El Govern ha preparat un operatiu similar al que va donar seguretat al Consell de Ministres que va tenir lloc a la ciutat el 21 de desembre
Arran anuncia accions de protesta per dilluns i dimarts i anima els CDR i d'altres a afegir-se al boicot contra Felip VI i la seva hereva

zentauroepp40376085 mora la nova ribera d ebre 01 10 2017 politica referend191008121620 /
250 agents antiavalots més de la Policia Nacional arribaran a Catalunya per reforçar el dispositiu de seguretat de l’operació Ícar, especialment la visita del rei Felip VI i la seva filla la princesa Elionor a Barcelona, rei Felip VI i la seva filla la princesa Elionorsegons van avançar a EL PERIÓDICO fonts coneixedores del desplegament policial. [Seguiu les últimes notícies de Barcelona i Catalunya aquí]
Els antiavalots de reforç formen part de cinc grups de les Unitats d’Intervenció Policial (UIP) amb base a Madrid (tres), Astúries (un) i València (un). S’uniran als policies de 31 grups més procedents de tot Espanya que ja formaven part del dispositiu Ícar, engegat a Catalunya després de la sentència del Tribunal Suprem contra els líders del procés. Alguns d’aquests grups havien tornat als seus llocs d’origen per descansar, però tots seran de nou a Catalunya diumenge.
Operatiu específic
Aquests agents formaran part de l’«operatiu específic» que el Ministeri de l’Interior prepara per cobrir la visita del Rei a Barcelona, on el dilluns 4 i el dimarts 5 de novembre entregarà els premis de la Fundació Princesa de Girona i participarà en una jornada d’activitats al Palau de Congressos de Barcelona.
Fonts d’Interior van explicar que l’operatiu serà «similar» al desplegat en ocasió del Consell de Ministres que es va celebrar el 21 de desembre del 2018 a la capital catalana. El Govern central va enviar llavors400 antiavalots de la Policia Nacional; aquesta vegada el nombre és inferior perquè molts ja estan desplaçats a Barcelona. Com en aquella ocasió, els Mossos d’Esquadra seran els responsables del primer cinturó de seguretat. Si necessiten ajuda, podran recórrer als antiavalots de la Policia i la Guàrdia Civil.
Fa un any, els premis es van haver d’entregar fora de la ciutat de Girona, al centre del Celler de Can Roca a Vilablareix, després que l’ajuntament, liderat per Marta Madrenas (JxCat), negués les instal·lacions de l’Auditori Palau de Congressos al·legant que estava en obres. Va ser llavors quan el patronat de la Fundació va decidir traslladar a la ciutat de Barcelona la cerimònia de lliurament de guardons d’aquest any.
«Deixar-se veure»
Notícies relacionades«Es va pensar que Barcelona seria un entorn més amigable que Girona, però la sentència ha canviat l’escenari», remarquen fonts policials, que admeten que els més radicals «miraran d’aprofitar l’oportunitat per deixar-se veure». De fet, l’organització juvenil Arran ja està cridant a la mobilització contra la visita del Rei i la seva hereva. També la CUP ha difós un vídeo en què insta a acabar amb la monarquia.
OBLIT | CORRUPCIÓ | RÈGIM | NEGOCI | GUERRA
— CUP Països Catalans (@cupnacional) 30 de octubre de 2019
La seva pel·lícula de terror del 78 ja fa massa que dura
Dilluns 4 de novembre, Felip VI visita #Barcelona pic.twitter.com/UJBmO7PC2e
El desplegament policial a Catalunya supera ja els 2.500 agents, després que 120 guàrdies civils fossin enviats dilluns a la Jonquera per col·laborar amb els Mossos d’Esquadra després de l’anunci d’un intent de tancament de la frontera amb França.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Cambra catalana Wagensberg renuncia a l’acta de diputat d’ERC al Parlament
- Cas Koldo Anticorrupció desmunta els arguments de Cerdán per demanar la seva llibertat: «L’aforament no implica mirar cap a un altre costat»
- Salut Álvaro Torres, nutricionista: «Menja una peça de fruita abans de començar el dinar»
- Futbol El Barça aposta per Ed Sheeran per a la samarreta del clàssic al Bernabéu
- De la Generalitat a Golden Hotels Aragonès renuncia al sou d’expresident i dirigirà l’empresa familiar d’hotels