Elegida en primàries
La candidata de Podem a l'alcaldia d'Àvila va ser condemnada a 30 anys per assassinat
Pilar Baeza va proporcionar l'arma amb què el seu nòvio i un amic van matar un home que, presumptament, l'havia violat
La direcció autonòmica i estatal morades recolzen la candidata a l'alcaldia avilesa: "Ja ha saldat el seu deute amb la societat"

pilar-baeza
La candidata de Podem a l’alcaldia d’Àvila, Pilar Baeza, elegida en primàries, va ser condemnada per assassinat a 30 anys de presó, dels quals en va complir set a l’avilesa presó de Brieva, segons ha publicat ‘El Español’.
Amb 23 anys, el 8 de setembre del 1985, Baeza va col·laborar en l’assassinat a Leganés (Madrid) d’un noi que presumptament l’havia violat i a qui van matar el seu nòvio i un amic, amb la col·laboració d’ella, que els va deixar una arma de l’armeria propietat dels seus pares.
El nòvio de Baeza i un altre amic van engegar quatre trets a boca de canó a un noi de 24, el cadàver del qual va ser trobat tres mesos després en un pou a Villanueva de Perales (Madrid), en un fet a tall de venjança per la presumpta violació. Segons la sentència, ella va ser condemnada per haver facilitat l’arma, escollida entre les que hi havia a l’establiment dels seus pares, relata la informació.
Suport de Podem
Baeza va ser elegida pels inscrits candidata de Podem a l’alcaldia d’Àvila. Després de conèixer els fets, el secretari autonòmic de Podem a Castella i Lleó, Pablo Fernández, l’ha recolzat públicament: "Ja ha saldat el seu deute amb la societat". Fernández ha fet referència així als set anys que la candidata va estar a la presó de Brieva. Ara, assegura, Baeza "està emparada per la Constitució" i "compleix amb el codi ètic" del partit.
En aquest sentit, el dirigent autonòmic ha descartat retirar la candidatura de Baeza a l’alcaldia: "Si vol seguir amb la seva condició de candidata, li donarem suport". Una decisió que, argumenta, es deu al fet que no es considera amb la "legitimitat moral necessària" per "descavalcar-la" de les llistes. La mateixa posició han adoptat en la direcció estatal de Podem. El secretari d’Organització, Pablo Echenique, ha dit "que subscriu des del principi fins al final" les paraules del secretari autonòmic.
Notícies relacionades[if !supportLineBreakNewLine]
[endif]
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»