DESPRÉS DE LES CÀRREGUES A GIRONA I TERRASSA
Buch: "No em tremolarà el pols per fer fora els agents de la Brimo"
El conseller d'Interior admet que "algunes de les actuacions no van seguir el protocol"
"Les imatges no s'ajusten als principis d'una policia democràtica", diu
El conseller d’Interior, Miquel Buch, ha admès aquest divendres irregularitats en "algunes de les actuacions" delsMossos d’Esquadra d’aquest dijous al reprimir les protestes de grups antifeixistes contra actes de Vox a Girona i Terrassa. Les càrregues es van saldar amb 2 detinguts i 19 ferits i han generat la petició de dimissió de Buch per part de la CUP. En una entrevista a ‘El matí de Catalunya Ràdio’, Buch ha declarat: "Algunes de les actuacions d’ahir no van seguir el protocol. I en el cas que la resolució de l’expedient ho acabi concloent, no em tremolarà el pols per fer fora els agents de la Brimo (acrònim de Brigada Mòbil, la unitat antidisturbis dels Mossos)".
Minuts després, a ‘Els matins’ de TV-3, el conseller ha reconegut que "les imatges no s’ajusten als principis d’una policia democràtica, i es prendran decisions si hi ha hagut mala praxi. Fa falta saber per què, què, quan i com; i, a partir d’aquí, prendre decisions. S’ha d’actuar amb fermesa".
Notícies relacionadesEl titular d’Interior, no obstant, ha justificat la resposta dels Mossos. "Ahir es van encapsular els feixistes, però hi va haver uns antifeixistes radicals que van voler trencar els cordons. I la policia va haver d’actuar i protegir unes persones que, independentment del que pensin, s’estaven manifestant", ha precisat Buch. "A Terrassa, la policia va haver de fer servir la força perquè estaven sent atacats amb contenidors en flames", ha afegit.
Rèplica de la CUP
Lluc Salellas, regidor de la CUP i membre de la Plataforma Antifeixista de Girona, ha manifestat a Catalunya Ràdio: "Vam demanar a l’Ajuntament de Girona i al conseller Buch que no permetessin les convocatòries feixistes. Ens van respondre que no hi podien fer res", ha declarat Salellas, que no ha dubtat a criticar la violència utilitzada pels Mossos: "Hi ha múltiples fractures. Hem comptabilitzat 42 ferits.Si això és proporcionat, no m’agradaria saber què seria desproporcionat per a ells".
- Ciberseguretat Evita ser estafat amb només desactivar aquesta opció del telèfon
- Carla Simón: "La meva mare va deixar l’heroïna i em va tenir, tot i que després va venir la putada de la sida"
- Transport aeri Barcelona és la connexió més afectada per la retallada de 36 rutes de Ryanair
- Demanda disparada Adeu a les concessions: Catalunya redissenya la futura xarxa de busos públics per connectar el 2028 tots els municipis
- Figura clau de la costura Adeu a Armani, el rei de la moda italiana
- L'home detingut per la mort d'una dona a Lloret s'havia deixat la cartera a sobre d'una tauleta a l'escena del crim
- De setembre a novembre El metro de Barcelona obre inscripcions per visitar les estacions fantasma de Correus i Gaudí
- Obertura Any Judicial El fiscal general es reivindica i expressa la seva confiança en la «veritat» i la justícia davant el Rei i els magistrats que el jutjaran
- Sector bancari El BBVA no puja encara la seva oferta i assumeix que no tindria la majoria de sinergies fins al 2029
- La festa del cine espanyol Els Premis Goya 2026 se celebraran a Barcelona el 28 de febrer