Carta oberta
L'Organització Mundial contra la Tortura exigeix la llibertat "immediata" de Cuixart i Sànchez
L'entitat considera que la presó preventiva és una "restricció desproporcionada dels seus drets fonamentals" i que els càrrecs en contra seu són "infundats"

zentauroepp40498933 sanchez cuixart181123091233 /
L’Organització Mundial contra la Tortura (OMCT) ha exigit al president del Govern central, Pedro Sánchez, la fiscal general i el defensor del poble posar en llibertat "immediatament i incondicionalment" el líder d’Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, i el diputat i expresident de l’ANC Jordi Sànchez.
En una carta oberta penjada a la seva web, l’entitat ha demanat posar fi a tots els actes d’assetjament, fins i tot en l’àmbit judicial, contra ells; garantir en totes les circumstàncies el dret a un judici just, transferint el cas a un tribunal ordinari, i complir totes les obligacions internacionals de respecte als drets ciutadans de llibertat d’expressió i associació.
L’OMT recorda que "la llibertat de reunió consagra la llibertat de reunir-se per debatre i parlar sobre les preocupacions compartides, sempre que els organitzadors tinguin intencions i comportaments pacífics." No obstant, destaca que el terme 'pacífic' pot incloure conductes que puguin "molestar i ofendre" i, fins i tot, "obstaculitzar o obstruir les activitats de tercers", segons les directrius de l’OSCE sobre la llibertat de reunió.
Segons el seu parer, la presó preventiva de Cuixart i Sànchez "constitueix una restricció desproporcionada dels seus drets fonamentals a la lliure expressió, la reunió pacífica i la llibertat personal", i considera que els càrrecs en contra seu "són infundats".
Judici al Suprem
Notícies relacionadesL’Organització contra la Tortura també mostra la seva preocupació pel fet que siguin jutjats pelTribunal Suprem, les sentències del qual no estan subjectes a apel·lació. L’OMT assenyala que els magistrats d’aquest tribunal són nomenats pelConsell General del Poder Judicial (CGPJ), que, al seu torn, és elegit per les Corts en un procés que, afegeix, "ha sigut qüestionat a causa de la interferència política que, potencialment, pot posar en perill la independència" judicial.
L’OMT és una plataforma internacional creada el 1985, amb seu a Ginebra, que agrupa 300 oenagés de tot el món que lluiten contra la tortura, les execucions sumàries, les desaparicions forçades i qualsevol altre tracte inhumà o degradant.
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- L’estabilitat de la legislatura Puigdemont i Junqueras donen aire a Sánchez abans de reprendre el curs
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- De «no vull ser pare» a «superpare de l’any»: Bertín Osborne i la paternitat com a negoci
- CATÀSTROFE MEDIAMBIENTAL El record polític de la dana plana sobre el PP a Castella i Lleó
- La fiscalia investiga "l’absència de plans de prevenció"
- Un exèrcit de joves contra el foc de Larouco
- Catàstrofe mediambiental El temps millora les perspectives per sufocar els 18 focs encara actius
- Perfil D’exercitar-se a Castella i Lleó a ser la cara de la gestió dels incendis