L'estabilitat de l'Executiu central
PDECat i ERC s'obren a recolzar mesures del Govern al marge dels Pressupostos
Bonvehí i Tardà no descarten avalar la pujada del salari mínim fora dels comptes

zentauroepp45947503 el president del pdecat david bonveh en declaracions als 181118164253 /
El pla B de Pedro Sánchez per resistir en el Govern sense Pressupostos sembla tenir un camí una mica més fàcil que els mateixos comptes. ERC i el PDECat no es tanquen a la possibilitat de recolzar algunes de les mesures econòmiques i socials plantejades per l’Executiu del PSOE si es tramiten al marge del projecte pressupostari. Seria el cas de la pujada del salari mínim a 900 euros, que igual com altres de les reformes acordades amb Podem, Sánchez preveu aprovar mitjançant decrets llei si no té suports per tirar endavant els comptes del 2019.
El president del PDECat, David Bonvehí, i el portaveu d’ERC en el Congrés, Joan Tardà, han confirmat la disposició dels seus respectius grups a negociar el ‘sí’ a aquestes mesures després de certificar el ‘no’ rotund a qualsevol negociació sobre els Pressupostos. La falta del “gest” que reclamaven els partits independentistes al Govern respecte als polítics presos no fa, doncs, inviable que les dues formacions puguin avalar decrets que “millorin les condicions de vida de la gent”. “Els estudiarem”, ha garantit Bonvehí.
Tardà, sense arribar a comprometre’s, ha deixat entreveure de manera més clara la seva predisposició positiva: “Tothom sap que el Salari Mínim Interprofessional (SMI), com sempre, es pot incrementar al marge delsPressupostos Generals de l’Estat”. Fins i tot ha replicat als membres del Govern i del PSOE que utilitzen aquestes mesures com a element de pressió al seu partit, preguntant-se “a què ve intentar pressionar el republicanisme català dient mentides, perquè és la manera més estúpida de fer política”.
Altres mesures estrella
Notícies relacionadesA part de l’increment del salari mínim, altres mesures que podrien promoure’s via decret són la de foment del lloguer. La posada en marxa d’un parc públic de vivendes socials i dotar de potestat els ajuntaments perquè posin un límit als preus del lloguer podrien aprovar-se sense cost per a l’Estat. També es podria validar la pròrroga a l’impost de patrimoni, perquè el Govern ho fa ja anualment perquè les autonomies que tenen aquest gravamen puguin aplicar-lo.
Però que estiguin disposats a negociar no significa que postconvergents i republicans garanteixin el seu suport gratuïtament. Bonvehí, de fet, ha advertit que “no ajuden” a l’entesa amb les formacions independentistes les declaracions de la vicepresidenta del Govern, Carmen Calvo, en una entrevista a EL PERIÓDICO, en el sentit que “cap Govern de cap democràcia del món treu presos de les presons”. A aquestes paraules també ha respost el portaveu adjunt de JxCat en el Parlament, Eduard Pujol: “Un Govern democràtic mai tindria gent innocent a la presó”.
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- EL PARTIT DEL CIUTAT DE VALÈNCIA Els genis decideixen quan ser-ho
- Els herois que han combatut contra el monstre
- Oci estival Els ‘beach clubs’ arrelen a BCN
- Muntatges financers De Vigo a Olot: el rastre d’Eusebio Novas
- Famosos El youtuber Jordi Wild (40 anys) ho té clar sobre el català: «El castellà ja ha guanyat»
- Acord del Govern espanyol amb Catalunya El PP defineix la quitació del deute del FLA com «una altra amnistia comptable» als independentistes
- Un sector en el punt de mira (i 4) Aquí estan les cases més luxoses d’Espanya, que han duplicat les seves vendes en cinc anys
- Guerra a l’est d’Europa La pau de Trump a Ucraïna fa aigües
- Badalona Albiol denuncia la falta d’infraestructures que ha obligat a tancar les platges de Badalona: «En 11 anys no s’ha construït res»