CONGRÉS A BRUSSEL·LES
Els liberals europeus expulsen el PDECat per la corrupció de CDC
El consell extraordinari d'ALDE confirma amb una majoria de dos terços l'expulsió de la formació catalana
zentauroepp37862199 leader of the alde guy verhofstadt speaks during a media con181027130351 /
El PDECat ja no ésmembre de l’aliança dels Liberals i Demòcrates per Europa (ALDE). Tal com estava previst, la formació acaba d’aprovarl’expulsió del partit català durant una reunió extraordinària feta pel consell d’ALDE en un cèntric hotel del barri europeu a Brussel·les. Es consuma així la recomanació adoptada de forma unànime per l’executiva de la formació el 26 de setembre passat, quan en va recomanar l’expulsió com a càstig pels casos de corrupció que afecten l’antiga Convergència.
La formació catalana, adscrita a la família liberal des de l’entrada d’Espanya a la UE el 1986, ha enviat a la reunióPau Castellví, membre també de les joventuts dels liberals, en un últim intent per demostrar que és un partit nou que ha deixat enrere les ‘corrupteles’ de l’antiga Convergència de Jordi Pujol. Les seves explicacions, no obstant, no han convençut les més de vint delegacions –de 47 partits de ple dret amb què compta el partit– que han acudit al consell i la recomanació unànime de l’executiva ha tirat endavant.
Notícies relacionadesLa decisió es produeix a menys de quinze dies del Congrés anual d’ALDE que tindrà lloc entre el 8 i el 10 de novembre a Madrid. El partit fa pinya i confirma així el seu suport total a la formació que lidera Albert Rivera en la seva reorganització de cara a les eleccions de finals de maig del 2019.
L’expulsió del PDECat del partit polític d’ALDE no significa que l’únic eurodiputat de la formació catalana, Ramón Tremosa, hagi de deixar de ser membre del grup polític a l’Eurocambra on comparteix grup amb el PNB –membre del Partit Demòcrata Europeu– i Ciutadans que va obtenir dos escons en les passades eleccions que van ocupar Javier Nart i Juan Carlos Girauta, substituït posteriorment per Carolina Punset, que va anunciar la seva intenció d’abandonar la formació taronja per discrepàncies amb C’s i que ha sigut expulsada del partit.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Etologia Així ajuda el vincle amb els animals a superar el dolor emocional
- Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
- Nova cita cultural Òmnium Cultural s’alia amb l’IEC per transformar la Nit de Santa Llúcia en l’equivalent literari dels Premis Gaudí
