El Parlament rendeix homenatge a Miguel Ángel Blanco amb un hemicicle semibuit
Al minut de silenci no hi ha anat ni Albiol ni Puigdemont, i tots els diputats de la CUP s'han absentat
dcaminal39279282 minuto de silencio por el asesinato de miguel angel blanco e170713092646 /
El Parlament ha començat el ple d'aquest dijous guardant un minut de silenci en record del regidor del PP Miguel Ángel Blanco, assassinat per la banda terrorista ETA fa 20 anys.
En un hemicicle semibuit, ja que hi havia poc més de 40 diputats, ha destacat l'absència de tots els líders parlamentaris menys el de Catalunya Sí que es Pot, Lluís Rabell.
Ni Jordi Turull (Junts pel Sí), ni Inés Arrimadas (Ciutadans), ni Miquel Iceta (PSC) han assistit a l'homenatge, i tampoc el líder del grup que havia demanat el minut de silenci, Xavier García Albiol (PPC). Tampoc hi havia cap diputat de la CUP.
Del Govern, s'ha absentat el president, Carles Puigdemont, i han fitxat el vicepresident, Oriol Junqueras, la portaveu, Neus Munté, el conseller d’Interior, Jordi Jané, i la consellera d'Agricultura, Meritxell Serret.
Sí que hi ha assistit al complet la Mesa del Parlament: la presidenta, Carme Forcadell; el vicepresident primer, Lluís Corominas; el segon, José María Espejo-Saavedra; la secretària primera, Anna Simó; el segon, David Pérez; el tercer, Joan Josep Nuet, i la quarta, Ramona Barrufet.
La sessió de dijous acostuma a començar amb diversos punts de l'ordre del dia que no requereixen votació, fet que suposa que diversos diputats no stiguin al plenari, i aquesta conducta no ha canviat aquest dijous malgrat el minut de silenci.
Junts pel sí Catalunya Sí que es Pot ETA Ciutadans CUP PPC Terrorisme PSC PSC Miguel Ángel Blanco
- Chrysalis: la nau espacial dissenyada per portar 1.000 humans a un altre sistema estel·lar
- GUERRA A L’ORIENT MITJÀ Totes les gasolineres d’Espanya hauran de penjar un cartell per publicitar les rebaixes d’impostos del Govern
- Patrimoni artístic Aragó carrega contra els exconsellers que s'oposen al trasllat de les pintures de Sixena: "L'independentisme català somia amb una Catalunya més gran i això sempre és a costa d'Aragó"
- Dret a la mort digna Noelia accedirà a l'eutanàsia de manera imminent després de guanyar una batalla judicial de més de 20 mesos
- Alerta per ventades a l’Empordà i al Pirineu i amb mala mar a la costa
