Espinar assumeix que va vendre el pis per 35.000 euros més de la quantitat autoritzada
El permís de la Comunitat de Madrid era per 140.343 euros i ell en va cobrar 175.726
El candidat pablista al·lega que el govern autonòmic no va exercir el dret de tempteig
Hi ha hagut especulacions que retiraria la meva candidatura. Aquest era l’objectiu dels poderosos, ha acusat. /
Ramón Espinar assumeix que va vendre una vivenda protegida a AlcobendasAlcobendas per 35.000 euros més de l'autorització que va rebre de la Comunitat de Madrid. El candidat pablista a dirigir Podem a l'autonomia ha explicat que el govern autonòmic no va exercir el seu dret a comprar-la (dret de tempteig), però no ha desmentit el desfasament entre la xifra permesa i el que va acabar cobrant. Al tractar-se d'un immoble protegit, Espinar estava obligat a sol·licitar autorització abans de vendre'l. I ho va fer, però la va demanar per un import de 140.343 euros i va vendre el pis per 175.726. Quan l'hi han preguntat, en una roda de premsa aquest divendres per presentar la seva candidatura, no ha desmentit aquesta dada. A la pregunta de per què no va vendre el pis al mateix preu que el va comprar per evitar especular, ha respost: “L'hauria pogut regalar a algú, també”.
Espinar no ha contestat a la pregunta de si la línia de crèdit de 80.000 euros que hauria sol·licitat el seu pare, exvicepresident de Caja Madrid ara imputat pel cas de les targetes ‘black’, en la mateixa data de la compra de la vivenda va ser per afrontar els pagaments del pis.
El candidat ha tornat a defensar la seva innocència, ha insistit que el seu comportament no és delicte, ha apuntat l'escàndol a les elits econòmiques interessades a destruir-lo i ha assegurat que no dimitirà.
Notícies relacionadesEspinar ha reconegut que no va avisar els seus socis d'Esquerra Anticapitalista (IA), amb qui negociava quan va saber que s'estava investigant l'escàndol, però ha agraït que el recolzin. També ha donat les gràcies a Pablo Iglesias, els seus dirigents afins i a Íñigo Errejón, el secretari polític.
El senador ha rebutjat del tot que la informació provingui de les files de Podem. “No ho crec sota cap concepte”, ha dit, i ha atribuït la “ingerència” a la voluntat dels poders econòmics de perjudicar la seva candidatura. Espinar diu que no té capacitat de valorar en aquest context l'impacte que l'escàndol pugui tenir en la seva candidatura. Aquest dissabte comença la votació, en què s'enfronta amb l'errejonista Rita Maestre, per a la secretaria general de Madrid. El dimecres 9 acaba el procés de votació i el divendres 11 es donaran a conèixer els resultats. La cúpula morada admet que el que passi a Madrid determinarà en gran mesura l'equilibri de poder en l'aparell estatal, que a principis del 2017 ha d'elegir nova direcció i projecte polític.
Ramón Espinar Rita Maestre Comunitat de Madrid Cristina Cifuentes Íñigo Errejón Pablo Iglesias Podem
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Crítica de llibres ‘Mentideros de la memoria’, de Gonzalo Celorio: retalls de temps
- Aquests són els millors supermercats per comprar pa, segons l’OCU
- Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
