Rivera acusa Espinar d'actuar com un 'broker' amb la venda de la seva vivenda de protecció oficial
El líder de Ciutadans demana a Iglesias que apliqui al senador el mateix "llistó" que posa a la resta de partits

jjubierre36059269 albert rivera161027115647 /
L'atac de Ciutadans a Podem estava assegurat després de sortir a la llum l'operació de compravenda d'un pis protegit adquirit pel portaveu del partit morat al Senat, Ramón Espinar, a Alcobendas, pel qual es va embutxacar 19.000 euros. I encara que la vigília ja es van manifestar alguns dirigents, ha sigut el president de la força taronja, Albert Rivera, el que ha sigut més dur, a l'acusar aquest dijous Espinar d'actuar "com un 'broker' especulant amb vivenda pública".
En contra de la versió d'Espinar, Rivera ha recalcat que a cap jove "en la vida normal" li donen una vivenda pública sense sorteig i amb diners per a l'entrada, li donen una hipoteca tot i cobrar menys de 500 euros mensuals d'ingressos per una beca i pocs mesos després la ven i guanya gairebé 30.000 euros. "Ni un 'broker' de Wall Street", ha subratllat.
En declaracions a Antena 3, Rivera ha ironitzat amb la "capacitat" d'Espinar per denunciar l'especulació urbanística a l'Assemblea de Madrid, on és diputat, sabent que ell mateix havia "especulat" amb una vivenda pública.
Igualment, ha carregat contra el líder de Podem, Pablo Iglesias i ha jutjat "decebedora" la defensa que ha fet del cas. Així mateix ha assegurat que si aquesta mateixa situació l'hagués protagonitzat un senador del PP, el PSOE o Ciutadans, Iglesias hauria reaccionat d'una manera molt diferent.
Per això, Rivera ha reclamat al secretari general de Podem que apliqui el mateix "llistó" que posa sobre la taula a la resta de representants polítics i les "bronques" que munta contra ells. "Amb aquest mateix llistó, segurament demanaria la dimissió, que marxi o una reprovació", ha afegit, abans de criticar les "lliçons" d'Iglesias, que, segons ell, tenen el problema que "quan exerceixes un suposat lideratge moral i després et passa això, quedes molt tocat".
TONI CANTÓ DEMANA LA SEVA DIMISSIÓ
Notícies relacionadesMalgrat l'andanada, Rivera no ha demanat obertament la dimissió d'Espinar, cosa que sí que ha fet el diputat de Ciutadans Toni Cantó, que, malgrat reconèixer que no hi ha res d'il·legal en l'operació, ha assenyalat que no és ètic ni moral.
"És el mateix que li va passar a (José Manuel) Soria, ells demanaven la seva dimissió i, de fet, es va portar a terme; doncs és el mateix que han de fer", ha manifestat en declaracions a RNE, sense especificar que el ministre sí que podria haver comès un delicte d'evasió d'impostos i ocultació de fons a Hisenda.
- Testimoni D’un casament secret amb una catalana a un matrimoni concertat al Pakistan: «He assumit que no em tornaré a enamorar»
- Reinvenció d’una icona La multimilionària reforma de l’hotel Arts
- Badalona Albiol denuncia la falta d’infraestructures que ha obligat a tancar les platges de Badalona: «En 11 anys no s’ha construït res»
- Històries de les Glòries (4) L’escalèxtric viatger de Porcioles
- Catàstrofe mediambiental La gestió forestal, clau per evitar els incendis a Euskadi
- Previsió meteorològica Setmana d’inestabilitat a Catalunya: el temps canvia i arriben núvols i tempestes
- Entrada en servei El nou carril bus de la B-23 arriba des d’avui fins a la Diagonal de Barcelona
- Òbit Mor Verónica Echegui als 42 anys
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Curs polític Feijóo presenta un pla amb 50 mesures davant els incendis: un registre de piròmans, exempció d’impostos i ajudes a la ramaderia